برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شکوه زیبایی در انواع گلدان مس و خاتم

شکوه زیبایی در انواع گلدان مس و خاتم
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

هنر شکیل مس و خاتم از جمله هنرهای صنایع دستی نوینی است که در بین محصولات هنری صنایع دستی در اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به نام هنر مس و خاتم، مشخص است که این هنر حکایت از اجرای هنر دست هنرمندانه خاتم کاران بر روی فلز مس است. محصولات خاتم کاری شده مانند انواع گلدان مس و خاتم بر روی فلز مس، در چهار مرحله ساخته و پرداخته می شوند. برای همین است که هنر خاتم کاری، هنر بسیار دقیق و ظریفی است.

در هنر خاتم کاری، خاتم کاران با یک دنیا سلیقه و ذوق هنری به واسطه اشکال هندسی، اقدام به طراحی و تولید محصولات وزین و زیبا می نمایند. این هنر به قدری ظریف است که اگر در انتخاب اشکال هندسی استفاده شده کوچکترین اشتباهی توسط خاتم کار انجام شود، شمایل محصول نهایی کاملا تغییر خواهد کرد. هنر خاتم کاری بر روی متریال های متفاوتی از جمله چوب یا استخوان انجام می‌شود. در این مقاله مقصود ما از مطالب ارائه شده، هنر خاتم کاری بر روی فلز مس می باشد. هنر مس و خاتم از پیشینه تاریخی عمیقی برخوردار نیست اما، این هنر از تلفیق هنرهایی با قدمت فراوان اعم از خاتم کاری و هنر مسگری پدید آمده است.

در هنر مس و خاتم کاری، محصولات تهیه و طراحی شده مانند انواع ست هدیه صنایع دستی گلدان مس و خاتم، شیرینی خوری مس و خاتم و غیره از تنوع بالایی برخوردار هستند. هر کدام از محصولات کاربردهای خاص خود را دارند به همین خاطر است که مشتریان می‌توانند به واسطه وجود تنوع فوق العاده در این محصولات با توجه به سلیقه و نیاز خود به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایند.

شما می توانید انواع صنایع دستی را به صورت یک ست هدیه صنایع دستی فیروزه کوبی ، میناکاری ، مس و خاتم ، مس و پرداز، الماس تراش و غیره در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ تهیه کنید و به همراه جعبه هارد باکس تحویل بگیرید.

تنوع محصولات صنایع دستی در فروشگاه امیران تبلیغ بسیار زیاد است. در این فروشگاه انواع جعبه بسته بندی صنایع دستی و جعبه هارد باکس ، جعبه پذیرایی، جعبه دستمال کاغذی چوبی یا جا دستمال کاغذی خاتم کاری ، جعبه دمنوش و جعبه تی بگ  به فروش می رسد. محصولات ما در این مجموعه پاسخگوی هر سلیقه و نیازی است. برای مشاهده جدید ترین محصولات روی این لینک کلیک کنید.

وسایل و ابزار های مورد استفاده به جهت تهیه گلدان مس و خاتم

زمانی که هنرمند صنایع دستی، به قصد طراحی و تهیه انواع گلدان مس و خاتم اقدام می نماید، منابع مورد نیاز خاتم کاری خود را مهیا می کند. به دلیل وجود ظرافت و دقت در محصولات مس و خاتم، خاتم کاران باید با دقت فراوان وسایل و ابزارهای لازم را انتخاب نمایند. از جمله مواد اولیه ای که برای تولید محصولات مس و خاتم نیاز می باشد، انواع چوب و ورقه های مسی است که از آنها برای اجرای نخ پرک، لاک و سریشم خاتم کار استفاده می نماید. پس از آن، زمینه کار که همان ورقه فلز مس می‌باشد را پهن کرده و مواد اولیه گفته شده توسط خاتم کار بر روی آن چیده می شود. در مرحله بعد، هنرمند خاتم کار ابزارهای مورد استفاده به جهت تهیه گلدان مسی خاتم را جمع آوری می نماید.

خرید انواع گلدان و تندیس مس و خاتم

ابزارهایی مانند سوهان، چکش، ظرف رنگرزی، گاز انبار، قیچی به جهت برش مفتول های فلزی، قلمو، سنباده، پیچ گوشتی و غیره. آن دسته از چوب هایی که در تهیه گلدان مس خاتم و هر محصول تهیه شده از هنر مس و خاتم مورد استفاده قرار گرفته می شوند، از چوب های درخت فوفل، آبنوس، افرا، نارنج، عناب، گردو و بقم انتخاب و تهیه می شوند. چوب های درختان نامبرده شده هر کدام از خصوصیات و رنگ های منحصر به فردی برخوردار می باشند. زمانی که در طراحی محصولات مس و خاتم، هنرمند نیاز است که از استخوان استفاده نماید، آن را از حیواناتی مانند اسب و شتر انتخاب می نمایند.

خصوصیات گلدان مس و خاتم

یکی از دلایل مهم به جهت استفاده از فلز مس در محصولات مس و خاتم، انعطاف پذیری مطلوبی است که در ورقه های مس وجود دارد. به همین خاطر خاتم کاران می‌توانند به راحتی این ورقه های فلزی را به اشکال مختلف به جهت تهیه و طراحی محصولات مختلف مس و خاتم تبدیل نموده تا در نهایت به خلق آثار بسیار شکیل منتهی شود.

گلدان مس و خاتم می تواند در جایگاه یک هدیه بسیار شکیل و جذاب سازمانی و مدیریتی قرار محسوب شود. حتی می توان از این محصول به عنوان یک هدیه مناسب به جهت مهمانی ها نیز استفاده نمود امروزه مشاهده می‌شود در بازار صنایع دستی شهر اصفهان گردشگران خارجی محصولات صنایع دستی مخصوصاً محصولات هنر مس و خاتم کاری  را با استقبال بی نظیر تهیه و خریداری نمایند.

گلدان مس خاتم کاربری مناسبی که دارد می تواند به عنوان یک محصول دکوراتیو در دکوراسیون های مختلف نیز استفاده شود. هنر مثل خاتم زیر شاخه هنر خاتم کاری است تفاوتی که در این دو هنر می توان به آن اشاره نمود نحوه قرارگیری تکه های خاتم است در هنر مس و خاتم تکه های برش داده شده با یک دنیا سلیقه و هنر بر روی زمینه ورقه های مس قرار گرفته می شوند.

در ادامه تنها بخش‌های مشخصی از ورقه مس خاتم کاری می شود. دیگر فضاهایی که قطعات بر روی آن وجود ندارد و چسبیده نشده است به همان رنگ مث دیده خواهد شد به همین خاطر آن قسمت ها را به خوبی صیقل می دهند تا نمای بسیار زیبایی را به وجود آورد. اما در فرایندهای تهیه محصولات خاتم کاری کلیه سطح با تکه های خاتم پوشیده می شوند تکه هایی که متشکل است از اشکال هندسی که هرچه آن اشکال ظریف تر و کوچک تر باشند قیمت محصول و زیبای محصول را چند برابر میکند.

خرید صنایع دستی یک عدد گلدان مس و خاتم

مراحل ساخت انواع گلدان مس و خاتم

پس از آن که مواد اولیه و ابزارهای مورد نیاز تهیه و جمع آوری شد، حرکت مهم و زمان‌ بر، تهیه استخوان های مورد استفاده و چوب به جهت تهیه و طراحی انواع گلدان مس و خاتم می باشد.

در تهیه محصولات به واسطه هنر مس خاتم و مخصوصا گلدان مس و خاتم مراحل متفاوتی انجام می شود

  • مرحله اول: انتخاب ظرف و زمینه مشخص شده به جهت اعمال فرایندهای هنر مس و خاتم
  • مرحله دوم: بر روی زمینه انتخاب شده طرح محصول مس و خاتم طراحی می‌شود
  • مرحله سوم: آماده کردن مواد اولیه مورد نیاز بر اساس نوع طرح مس و خاتم
  • مرحله چهارم: پیچیدن خاتم
  • مرحله پنجم: برش قطعات در سایزهای مشخص بر اساس نقشه طراحی شده
  • مرحله ششم: تنظیم جایگشت قطعات مشخص شده و برش داده شده و چسباندن قطعات خاتم با توجه به طرح مشخص بر روی ظروف
  • مرحله آخر: جلا کاری و پرداخت کاری انواع گلدان مس و خاتم ( پلی استر )

انواع گلدان مس و خاتم

از محصولات وزین و باشکوه در هنر مس و خاتم، می‌توان به گلدان مس و خاتم اشاره نمود. تنوع فوق العاده مناسبی در محصولات هنری مس و خاتم وجود دارد. گلدان مس و خاتم می‌تواند به همراه جعبه هارد باکس سنتی برای مشتریان ارائه شود. در برخی از محصولات، این گلدان به همراه رومیزی ترمه به مشتریان ارائه می‌شود که می‌توانند به عنوان یک هدیه ای فوق العاده برای عزیزان خود تهیه نمایید. گلدان مس و خاتم در اندازه های مختلف در بازار موجود است. از دیگر انواع این محصولات می ‌توان به تندیس گلدان مس و خاتم اشاره نمود.

این نوع از محصولات رامی توانید در سایزهای ۱۶ سانتی متری و یا ۱۲ سانتی متری تهیه نمایید. مشتریان می‌توانند محصولات گلدان مس و خاتم را به همراه جا قلمی منحصر به ‌فردی تهیه کرده و آنها را به اساتید و استادان خود هدیه نمایند. حتی می توانند از انواع گلدان مس خاتم به همراه پایه تندیس چوبی با درج لوگو و آرم تجاری و شعار تجاری به عنوان یک هدیه بازاریابی هوشمندانه استفاده نمایید.

امیران تبلیغ