برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آشنایی با صنایع دستی اصفهان

آشنایی با صنایع دستی اصفهان
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

شهر اصفهان به عنوان سنگ بنای هنرها و صنایع دستی ایرانی شناخته می شود. این شهر طیف وسیعی از هنرها مانند قالی بافی و انواع آثار هنری فلزی، چوبی، نقاشی و نساجی را در بر می گیرد. میدان نقش جهان اصفهان مشهورترین بازار صنایع دستی اصفهان است. ذوق و هنر استادان و هنرمندان اصفهان باعث شده تا محصولات دست ساز آنها نه تنها خریداران زیادی در ایران داشته باشد بلکه مسافران، گردشگران و علاقه مندان خارجی نیز به دنبال صنایع دستی اصفهان با ویژگی های خاص آن باشند. برای آشنایی با صنایع دستی اصفهان پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را دنبال نمایید.

در فروشگاه امیران تبلیغ شما می توانید انواع صنایع دستی اصفهان را به صورت ست هدیه صنایع دستی فیروزه کوبی ، میناکاری ، مس و خاتم ، مس و پرداز، الماس تراش و غیره تهیه کنید. همچنین علاوه بر این محصولات انواع جعبه بسته بندی صنایع دستی و جعبه هارد باکس ، جعبه پذیرایی، جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ و بسیاری محصولات دیگر در این فروشگاه پیدا می شود.

آشنایی با صنایع دستی اصفهان منجر می شود تا هنگام خرید این محصولات بتوانید بهترین و با کیفیت ترین ست هدیه صنایع دستی را برای اهداف مشخصی همچون هدایای سازمانی ، هدایای تبلیغاتی و غیره پیدا کنید. در اینجا به بررسی برخی از صنایع دستی تخصصی اصفهان می پردازیم.

آشنایی با صنایع دستی اصفهان

  • مینا کاری (مینای فلزی)

اگر قصد آشنایی با صنایع دستی اصفهان را دارید اول از هر چیز باید در مورد صنایع دستی میناکاری بیشتر بدانید. مینا کاری در اصل یک هنر با سابقه طولانی در اصفهان است که جزو صنایع سنتی اصفهان بشمار می رود.

میناکاری یک تکنیک ظریف نقاشی بسیار زیبا از نقوش ایرانی بر روی ظروف فلزی چکش خورده مانند بشقاب ها و گلدان هایی با ابعاد مختلف است. هنر مینا یا میناکاری در واقع هنر نقاشی، رنگ آمیزی و تزئین سطح فلزات با ترکیب رنگ های درخشان است که با طرحی زیبا و چشم نواز تزئین شده اند. میناکاری را می توان روی فلزاتی مانند نقره، طلا و مس انجام داد که امروزه بیشتر روی مس انجام می شود.

تندیس صنایع دستی هدیه سازمانی

برای خرید انواع ست هدیه صنایع دستی میناکاری به محصولات میناکاری امیران تبلیغ سر بزنید. این محصولات در یک جعبه بسته بندی صنایع دستی نفیس مانند جعبه هارد باکس برای شما ارسال خواهد شد.

  • قلم زنی (حکاکی فلز)

قلم زنی یک هنر باستانی ایرانی است که در آن استادان ماهر نقش های پیچیده ای بر روی فلز حک می کنند. در اینجا حکاکی فلز عبارت است از تزئین و حکاکی طرح ها بر روی اشیاء فلزی و ایجاد خطوط و نقوش با چکش بر روی اجسام فلزی.

قلمزنی می تواند بر روی انواع ظروف فلزی از طلا و نقره گرفته تا ظروف برنزی و مسی انجام شود. از گذشته تا کنون حکاکی بر روی فلزات مختلف مانند مس، برنج ، نقره ، طلا و همچنین برخی از آلیاژها انجام شده است.

هنر قلمزنی در اصفهان سابقه طولانی دارد و نشان دهنده فرهنگ و تمدن مردم ایران زمین است. برای قلمزنی ، داخل یا زیر ظرف یا سینی مورد نظر را با قیر و محلول گچ پر می کنند تا صدای قلم کمتر شنیده شده و همچنین از سوراخ شدن ظرف در حین کار نیز جلوگیری شود. سپس نقش مورد نظر را روی ظرف کشیده و با قلم مناسب آن را ایجاد می کنند. پس از ایجاد نقش ها ، قیر جدا می شود و سطح كار به سرعت با پودر ذغال سیاه می گردد که در نتیجه آن قسمت های فرورفته، با شیارهای سیاه باقی می ماند.

برای خرید انواع ست هدیه صنایع دستی قلمزنی به محصولات قلمزنی امیران تبلیغ سر بزنید. این محصولات در یک جعبه بسته بندی صنایع دستی نفیس مانند جعبه هارد باکس برای شما ارسال خواهد شد. شما همچنین می توانید انواع جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ ، جا دستمال کاغذی خاتم کاری  و غیره را از این فروشگاه خریداری کنید.

هدیه صنایع دستی مدرن

  • خاتم کاری (روی چوب)

در ادامه مقاله ی آشنایی با صنایع دستی اصفهان باید به هنر اصیل خاتم کاری نیز اشاره کرد. تکنیک خاتم از صنایع دستی به یاد ماندنی اصفهان است که پیشینه ای قدیمی دارد. خاتم کاری بسیار محبوب است زیرا محصولات متنوع و زیادی از آن ساخته شده است.

طرح ها و رنگ های زیبای محصولات خاتم کاری مانند جا دستمال کاغذی خاتم کاری ، تخته شطرنج خاتم کاری ، جعبه جواهرات خاتم و غیره توجه هر هنردوستی را به خود جلب می کند. خاتم از مثلث های کوچک و ظریفی از جنس مواد خاصی مانند چوب، فلز و استخوان ساخته می شود که در کنار هم قرار گرفته تا اشکالی شبیه ستاره را بر روی چوب ایجاد کنند.

قرار دادن این مثلث ها در یک الگوی هندسی خاص می تواند مهمترین بخش در ایجاد این هنر باشد. زیرا استاد باید توجه ویژه ای به طراحی و نظم رنگ ها و نقوش داشته باشد. گاهی اوقات نیز در برخی محصولات، خاتم اصفهان با مینیاتور یا میناکاری همراه می شود که در این صورت ظروف بسیار شکیل و ارزشمندی به دست خواهد آمد. خوشبختانه برخی از این نمونه کارها در فروشگاه امیران تبلیغ موجود است و شما مشتریان عزیز همین الان می توانید این ظروف را ببینید و سفارش دهید.

ست هدایای خاتم کاری اصفهان

  • صنایع دستی فیروزه کوبی

فیروزه کوبی هنری است که از چسباندن قطعات ظریف سنگ های فیروزه ای بر روی بدنه اشیاء فلزی ایجاد می شود و در نتیجه آن محصولات تزئینی ارزشمندی آماده می گردد. البته باید گفت ظروف فیروزه کوبی که این روزها در بازار صنایع دستی به فروش می رسند، یکی از هنرهای معاصر قرن اخیر به شمار می روند. اما مانند سایر هنرهای موجود دارای سابقه ای قدیمی است ، زیرا تکنیک کنار هم قرار دادن سنگ های قیمتی و رنگارنگ در بدنه ظروف سابقه طولانی دارد.

در حال حاضر ، این تکنیک مختص اصفهان است. برای این منظور سنگریزه های کوچک سنگ فیروزه ای ابتدا از معادن مشهد ، دامغان و نیشابور خریداری می شوند ، سپس بر اساس اندازه طبقه بندی می شوند و ضایعات آنها جدا می شود. از این مرحله دانه های یکنواخت فیروزه مرتب شده و در کنار یکدیگر روی بدنه جسم فلزی با کمترین فاصله چسبانده می شود.

برای خرید انواع ست هدیه صنایع دستی فیروزه کوبی به محصولات فیروزه کوبی امیران تبلیغ سر بزنید. این محصولات در یک جعبه بسته بندی صنایع دستی نفیس مانند جعبه هارد باکس برای شما ارسال خواهد شد.

شما همچنین می توانید انواع جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ ، جا دستمال کاغذی خاتم کاری  و غیره را از این فروشگاه خریداری کنید.

در پایان لازم است بدانید که صنایع دستی اصفهان بسیار تنوع دارد و در اینجا تنها به رایج ترین آنها که در این فروشگاه نیز قابل خریداری هستند اشاره شد. مثلا قالیبافی یا کاشی کاری نیز جزو صنایع دستی مشهور اصفهان به شمار می روند اما در این سایت هنوز این محصولات برای فروش عرضه نشده اند. برای آشنایی با صنایع دستی اصفهان می توانید مطالب بیشتری را مطالعه نمایید.

5/5 - (1)

امیران تبلیغ