برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

میناکاری روی مس

میناکاری روی مس
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

هنر میناکاری از گذشته تا کنون بر روی سطوح مختلفی همچون مس، نقره، طلا و سفال اجرا شده است. طلا بهترین فلز برای آثار هنری میناکاری است و کیفیت، درخشش و ماندگاری این آثار را افزایش می دهد. اما به دلیل قیمت بالای این فلز، بعدها ، سبک مینا کاری ایرانی بیشتر بر روی فلزاتی همچون مس، برنج و نقره مورد استفاده قرار گرفت. انواع ست هدیه صنایع دستی میناکاری روی مس یکی از پر فروش ترین محصولات مینا در فروشگاه امیران تبلیغ است.

نقوش مورد استفاده برای تزئین آثار مینایی در ایران بسته به سلیقه و ترجیحات هنرمند می تواند متفاوت باشد. تکنیک میناکاری بر روی مس معمولاً برای تزئین گلدان، شمعدان، شیرینی خوری، تندیس، بشقاب و غیره استفاده می شود. شهر زیبای اصفهان مهمترین قطب میناکاری ایران به شمار می رود. اگر به تزئین خانه با صنایع دستی و هنرهای سنتی اصیل ایران زمین علاقه دارید پیشنهاد می کنیم یکی از ظروف میناکاری روی مس موجود در این فروشگاه را تهیه نمایید. جهت خرید انواع ست هدیه صنایع دستی میناکاری با اهداف تبلیغاتی و سازمانی هم می توانید به لینک خرید میناکاری سر بزنید.

شما همچنین می توانید انواع صنایع دستی اصفهان را به صورت ست هدیه صنایع دستی فیروزه کوبی ، میناکاری ، مس و خاتم ، مس و پرداز، الماس تراش و غیره در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ تهیه کنید. علاوه بر صنایع دستی لوکس و نفیس، انواع جعبه بسته بندی صنایع دستی و جعبه هارد باکس ، جعبه پذیرایی، جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ و بسیاری محصولات دیگر در این فروشگاه پیدا می شود.

قدمت ظروف میناکاری فلزی و سفالی

به طور کلی میناکاری روی مس، طلا، نقره، سفال و غیره، یکی از زیباترین صنایع دستی ایران محسوب می شود و ریشه در تاریخ و فرهنگ کشور ما دارد. میناکاری یکی از سبک ها و هنرهایی است که به ظرافت، دقت بالا و همچنین مهارت بالایی نیاز دارد. قدمت هنر میناکاری ایران بسیار زیاد بوده و در حال حاضر برخی از ظروف سفالی میناکاری در موزه های بزرگ دنیا از جمله ویکتوریا ، لوور و گلاسکو در اروپا یافت می شوند.

برای مثال یکی از نمونه ‌های قدیمی میناکاری در ایران، مربوظ به بازوبندی از طلا به همراه میناکاری ‌های تزئین شده روی آن است که از دوره ی هخامنشیان به جا مانده و هم اکنون این اثر باستانی بسیار نفیس در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن نگهداری می ‌شود. همچنین بشقاب‌ های دوران ساسانی که در کشور ارمنستان کشف شده ‌اند نمونه‌هایی دیگر از آثار باستانی میناکاری ایرانی هستند که در موزه هنرهای اسلامی برلین و متروپولیتن نیویورک موجود می باشند.

برخی از باستان شناسان اوج شکوفایی هنر میناکاری را مربوط به دوره سلجوقیان می دانند. در آن زمان ساخت ظروف برنجی میناکاری شده مرسوم بوده و این آثار حتی به کشورهای همسایه ی ایران نیز فرستاده می ‌شد. صنایع دستی میناکاری که امروزه در اصفهان مرسوم است اغلب بر روی ظروف مسی و سفالی تهیه می شود و استادان ماهر اصفهانی این ظروف را با رنگ‌ های مينايی نقاشی می‌کنند. برای خرید انواع ست هدیه صنایع دستی میناکاری روی مس و تحویل آن در جعبه بسته بندی صنایع دستی نفیس به لینک خرید میناکاری در این سایت سر بزنید.

مرکز صنایع دستی میناکاری در ایران کجاست؟

شهر زیبای اصفهان مرکز تولید صنایع دستی مینا و سایر صنایع دستی نفیس و زیبای دیگر مانند قلمکار، مینیاتور ، فرش و غیره است. از بزرگترین استادان میناکاری اصفهان می توان به استاد شکرالله سانی زاده اشاره کرد که جدش نقاش سرشناس و شاگردش آقای غلامحسین فیض اللهی بوده است. این اساتید به ایجاد الگوهای فوق العاده زیبا و چشم نواز مینا معروف بوده اند.

شما می توانید جهت خرید نفیس ترین آثار صنایع دستی میناکاری روی مس به میدان نقش جهان مراجعه کنید و یا اینکه به صورت اینترنتی از فروشگاه های صنایع دستی معتبر استان اصفهان همچون سایت امیران تبلیغ محصول مورد نظر خود را همراه با ضمانت نامه اصالت کالا در یک جعبه بسته بندی صنایع دستی نفیس تحویل بگیرید.

خرید میناکاری در تهران

اگر برای تهیه هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی مورد نظر خود انواع تندیس و ظروف میناکاری روی مس را ترجیح می دهید همین الان بر روی لینک خرید میناکاری در این سایت کلیک کنید.

شایان ذکر است در این فروشگاه علاوه بر انواع صنایع دستی لوکس و نفیس، انواع جعبه بسته بندی صنایع دستی و جعبه هارد باکس ، جعبه پذیرایی، جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ و بسیاری محصولات دیگر موجود می باشد.

روند ساخت صنایع دستی میناکاری روی مس

میناکاری در واقع هنر نقاشی و رنگ آمیزی روی سطح اجسام فلزی، سفالی و شیشه ای است. رنگ مورد استفاده در این اثر هنری در بیشتر موارد توسط پودرهای اکسید فلز تهیه می شود. با این حال، چنین پودر فلزی با روغن ها و حلال های مخصوص مخلوط می شود تا رنگ کرمی ایجاد گردد. سپس از این رنگ ها برای نقاشی و رنگ آمیزی شی مورد نظر استفاده می شود.

بعد از اینکه شیء مورد نظر (گلدان، بشقاب، تندیس، شکلات خوری و غیره) از جنس مس، برنج، نقره، سفال و غیره ساخته شد، هنرمند نقوش ظریفی از جمله نقوش گل، تذهیب، نقوش هندسی و حتی مینیاتورهای ایرانی را بر روی سطح شیء ترسیم می کند. سپس خطوط حک می شوند تا به سطح فلز محکم بچسبند و پس از آن رنگ آمیزی نقاشی با رنگ های قرمز ، آبی سرمه ای و آبی فیروزه ای ، سبز ، زرد و سفید انجام می شود. در نهایت با قرار گرفتن ظروف در کوره لایه ای از لعاب صاف و بادوام سطح ظروف فلزی را می پوشاند.

آجیل خوری میناکاری روی مس

خرید ست هدیه صنایع دستی میناکاری روی مس در امیران تبلیغ

فراموش نکنید همه محصولات مینا از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و بسته به ظرافت کار و طرح و همچنین مواد اولیه و حتی ضخامت لاک محافظ، قیمت های متفاوتی در فروشگاه ها خواهند داشت در نهایت، این مشتری است که باید با توجه به سلیقه و نگرش خود و بودجه ای که برای خرید صنایع دستی میناکاری در نظر گرفته است محصول مناسب خود را خریداری نماید.

صنایع دستی میناکاری روی مس که در این فروشگاه موجود از طراحی خاص و کیفیت بالایی برخوردار بوده و همراه با ضمانت نامه برای شما ارسال می شود. این نوع محصولات 100٪ دست ساز می باشند و همینطور برای ساخت انها از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده شده است.

در فروشگاه امیران تبلیغ شما می توانید انواع صنایع دستی اصفهان را به صورت ست هدیه صنایع دستی فیروزه کوبی ، میناکاری ، مس و خاتم ، مس و پرداز، الماس تراش و غیره تهیه کنید. همچنین علاوه بر این محصولات انواع جعبه بسته بندی صنایع دستی و جعبه هارد باکس ، جعبه پذیرایی، جعبه دستمال کاغذی چوبی ، جعبه دمنوش ، جعبه تی بگ و بسیاری محصولات دیگر در این فروشگاه پیدا می شود.

5/5 - (1)

امیران تبلیغ