برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

فیروزه کوبی زیورآلات

فیروزه کوبی زیورآلات
آنچه در این مطلب می‌ خوانید

فیروزه کوبی زیورآلات ، یکی از جذاب ترین هنرهای دستی اصفهان است. در واقع فیروزه های ضایعاتی ناشی از تراش فیروزه که برای  صنایع دستی فیروزه کوبی مورد استفاده قرار می گیرند، به جای اینکه بلا استفاده بمانند، برای ساخت و تزئین زیباترین و جذاب ترین زیورآلات مسی و یا هر نوع فلز دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. این روزها از خرید زیور آلات فیروزه کوبی شده استقبال خوبی می شود. زیرا این زیورآلات نه تنها کار دست هستند و جلوه بسیار زیبایی دارند بلکه از خواص زیادی برای سلامتی بدن نیز برخوردار هستند. به این ترتیب تکنیک فیروزه کوبی زیورآلات مورد توجه خانم های علاقه مند به کارهای هنری جذاب و جواهرات دست ساز قرار گرفته است. برای آشنایی با این تکنیک با ما همراه باشید.

شما می توانید انواع محصولات صنایع دستی فیروزه کوبی شده را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ پیدا کنید. اما علاوه بر صنایع دستی فیروزه کوبی در این فروشگاه انواع صنایع دستی خاتم کاری ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

خرید زیورآلات فیروزه کوبی

جالب است بدانید تکنیک صنایع فیروزه کوبی که امروزه بیشتر به شکل ظروف گوناگون در بازار صنایع دستی اصفهان به فروش می رسد در ابتدا توسط صنعتگری به نام «یوسف حکمیان» در مشهد، برای تزئین دستبند، گل سینه، گوشواره و غیره در ایران مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین حتی می توان گفت که قدمت فیروزه کوبی زیورآلات  از خود صنایع دستی فیروزه کوبی که در فروشگاه های صنایع دستی به فروش می رسد بیشتر است.

هم اکنون نیز تعدادی از هنرمندان با ذوق اصفهان، در زمینه ساخت زیورآلات فیروزه کوبی در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند و زیورآلات زیبا و چشم نوازی را برای خانم های خوش سلیقه تولید می کنند.

تاریخچه فیروزه کوبی

اگر به صنایع دستی فیروزه کوبی اصفهان مانند بشقاب، سنگاب، کاسه، گلاب پاش، شمعدان، جعبه و غیره علاقه مند هستید خرید زیورآلات فیروزه کوبی مانند دستبند فیروزه کوبی ، گوشواره فیروزه کوبی، گردنبند فیروزه کوبی و غیره نیز یک پیشنهاد جذاب دیگر برای شما خواهد بود. این نوع از زیورآلات نه تنها به خاطر دست ساز بودنشان از ارزش هنری بالایی برخوردار هستند بلکه وجود فلز مس و سنگ فیروزه در آنها به سلامتی جسمی و روحی افراد نیز کمک می کند.

فیروزه کوبی زیورآلات چگونه است؟

فرقی ندارد فرآورده‌ی فیروزه کوبی زیورآلات باشد یا سایر فرآورده ها و محصولات دیگر نظیر بشقاب و گلدان فیروزه کوبی، به طور کلی یک فرآورده فیروزه کوبی شده شامل یک زمینه ی کار با جنس مس، برنج، نقره و یا برنز است که با نشاندن ذرات و قطعات ریز سنگ فیروزه بر روی قسمت های سطوح مختلف آن تزئین شده است و جلوه ی بسیار خاص و زیبایی به آن بخشیده است.

بنابراین در تکنیک فیروزه کوبی زیورآلات مانند صنایع دستی فیروزه، در مرحله اول ابتدا زیرساخت کار از های جنس فلز مس و یا آلیاژهای مختلف دیگر آماده می شود و سپس سنگ فیروزه با دقت و صبر و حوصله و طبعاً با مهارت لازم بر روی  آن چسبانده می شود.  برای این منظور سطح زیورآلات مورد نظر را با لاک گردویی پوشش می دهند و سپس با منقاش خرده سنگ ‌های فیروزه را بر آن می نشانند و با حرارت حاصل از چراغ الکلی به میزان ۴۰ درجه‌ی سانتیگراد دانه ‌های سنگ فیروزه را بر روی سطوح مورد نظر تثبیت می کنند.

مراحل پایانی فیروزه کوبی زیورآلات پس از اتمام فیروزه نشانی، شامل صیقل دادن سطح یا سطوح فیروزه کوبی شده به همراه پولیش قسمت‌ های فلزی است. اگر شما هم به صنایع دستی فیروزه کوبی علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم از محصولات موجود در این لینک دیدن نمایید. همچنین برای خرید انواع صنایع دستی خاتم کاری ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس به فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ مراجعه کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

انواع گلدان فیروزه کوبی

نکات لازم هنگام فیروزه کوبی زیور آلات و ظروف

هنگام فیروزه کوبی زیورآلات و انواع ظروف دیگر، برای به دست آمدن یک کار نهایی حرفه ای و بدون نقص حتما به این موارد توجه نمایید:

۱- زیرساختی که برای کار فیروزه کوبی انتخاب می کنید حتما باید مناسب و با کیفیت و همینطور  دارای تعادل و تقارن کافی باشد. زیرا تناسب مطلوب زیرساخت در نتیجه نهایی اثر هنری شما بسیار تاثیرگذار است.

۲- تا جایی که امکان دارد سعی کنید از فیروزه های یک اندازه برای پوشاندن سطوح مورد نظر استفاده کنید و همچنین تا حد امکان از ایجاد فاصله در بین آنها خودداری کنید. اگر محصول فیروزه کوبی به جای سنگ فیروزه بیشتر با لاک گردویی پر شده باشد از ارزش آن کاسته می شود. محصول فیروزه کوبی نهایی باید از سطوح مشخص فلزی براق و کاملاً تمیز و همچنین سطوح فیروزه کوبی شده شفاف، درخشان و زیبا برخوردار باشد.

فواید استفاده از زیورالات مسی فیروزه کوبی شده

قطعا شنیده اید که برخی از سنگ ها یا فلزات دارای خواص درمانی هستند که این امر بسیار حائز اهمیت است. برای مثال فلزاتی از جنس مس و طلا انرژی بسیاری برای انسان دارند و به همین خاطر نیز همواره در طول تاریخ مورد استفاده ما قرار می گرفته اند. در گذشته اعتقاد بر این بود که استفاده از این ظروف موجب طولانی شدن عمر و همچنین سلامتی جسمی و روحی افراد می شود.

فلز مس فواید زیادی برای سلامتی دارد و حتی خواص آرامش بخش آن نیز بسیار مورد توجه جهان قرار گرفته است. در اینجا به بارزترین خواص استفاده از فلز مس اشاره خواهیم کرد:

  • موثر در کاهش چربی، چاقی و کم خونی
  • کمک به تعادل ترشح هورمون ها در غده تیروئید
  • کمک به عملکرد مغز و اعصاب
  • موثر در جذب آهن توسط بدن
  • محافظت از بدن در برابر تشعشعات الکتریکی و مغناطیسی موجود در جو
  • افزایش سطوح آدرنالین، نوراپی نفرین و دوپامین در بدن و غیره

هدیه روز پزشک

خواص سنگ فیروزه در زیورآلات فیروزه کوبی شده

  • فیروزه افسردگی های روحی و روانی را درمان می کند.
  • برای آرام کردن بیماران عصبی مؤثر است.
  • برای کاهش اضطراب در بیماران موثر است.
  • فیروزه باعث ایجاد شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده می شود.
  • به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.
  • برای درمان سردرد و میگرن موثر است.
  • برای دفع نیروهای منفی موثر بوده و به ندیدن کابوس کمک می کند و غیره

شما می توانید انواع محصولات صنایع دستی فیروزه کوبی شده را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ پیدا کنید. اما علاوه بر صنایع دستی فیروزه کوبی در این فروشگاه انواع صنایع دستی خاتم کاری ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

منبع: نمناک

امیران تبلیغ