برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

فیروزه کوبی روی نقره

فیروزه کوبی روی نقره
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

صنایع دستی فیروزه کوبی یکی از معدود رشته های  صنایع دستی است که با وجود قدمت کمی که دارد یک هنر شناخته شده و پرطرفدار در میان هنردوستان و علاقه مندان به صنایع دستی ایران است. در اصفهان فیروزه کوبی به جز جواهرات بر روی انواع ظروف مسی، برنجی و نقره نظیر بشقاب، لیوان، گل آبپاش و غیره انجام می شود. ظروف صنایع دستی فیروزه کوبی موجود در بازار بیشتر از جنس مس و برنج  هستند. با این حال تکنیک فیروزه کوبی روی نقره نیز وجود دارد که بیشتر روی جواهرات نقره و یا بخش هایی از انواع ظروف لوکس و گرانقیمت نقره انجام می شود.

از انواع ظروف نقره ی فیروزه کوبی می توانید به عنوان یک دکوری بسیار لوکس و ارزشمند در منزل خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای مصرف خوراکی ها نوشیدنی های مختلف نیز استفاده کنید و یا به عنوان یک یادگاری به یاد ماندنی و ارزشمند به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید. در ادامه ی این مقاله از وب سایت امیران تبلیغ قصد داریم در خصوص تکنیک فیروزه کوبی روی نقره بیشتر توضیح دهیم.

اگر می خواهید با طیف گسترده ای از صنایع دستی ایرانی آشنا شوید همچنان با ما همراه باشید. در این فروشگاه انواع ساعت دیواری چوبی و ظروف صنایع دستی میناکاری  ،ست هدیه صنایع دستی خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری  و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی به فروش می رسد.

تاریخچه فیروزه کوبی روی نقره

نقره همیشه نقشی فرهنگی، سنتی و زینتی برای مردم جهان داشته است. از مجسمه‌های موجود در معابد گرفته تا سکه‌ها، ظروف غذاخوری، جاکلیدی، چراغ‌ها و جواهرات دست ساز نقره، این میراث ها از گذشته به ارث رسیده و به یک گنجینه ی ارزشمند تبدیل شده است.

ظروف قلمزنی نقرههمانطور که می دانید نقره بعد از طلا یکی از ارزشمندترین فلزات موجود است که به دلایل زیادی از جمله شکل پذیری، رنگ خاص، دوام، زیبایی و جذابیتی که دارد از گذشته تا کنون در ساخت جواهرات و همینطور تولید انواع ظروف کاربردی و تزئینی استفاده شده است. به نظر می رسد ظروف نقره در ابتدا فقط توسط اشراف و ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفت و تنها قشر خاصی قادر به خرید و استفاده از اینگونه ظروف بوده اند.

سنگ فیروزه نیز یکی از سنگ های قدیمی با ارزش است که از ظاهر فوق العاده زیبایی برخوردار بوده و از دیرباز به عنوان عامل تزیینی در جواهرات، جام های سلطنتی، تاج های اشرافی و غیره مورد استفاده قرار می گرفته است. به این ترتیب اجرای فیروزه کوبی روی نقره از گذشته به عنوان یکی از لوکس ترین و گرانبهاترین ظروف موجود شناخته می شده است.

بیشتر ظروف فیروزه کوبی موجود در فروشگاه امیران تبلیغ از جنس پایه فلز مس ساخته شده اند تا علاوه بر زیبایی منحصربفردی که دارند امکان خرید آنها برای افراد بیشتری وجود داشته باشد و با قیمت مناسب تری در دسترس باشد. با این وجود برای خرید صنایع دستی فیروزه کوبی روی نقره می توانید به طور مستقیم با کارشناس فروش ما تماس بگیرید.

در این فروشگاه انواع ساعت دیواری چوبی و صنایع دستی میناکاری  ،ست هدیه صنایع دستی خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری  و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی به فروش می رسد.

اجرای فیروزه کوبی روی اشیاء نقره

انواع صنایع دستی فیروزه کوبی محصولی بسیار زیبا و مناسب برای پذیرایی و دکوراسیون می باشند. تکنیک فیروزه کوبی در قسمت هایی از سطح ظروف مسی، نقره ای و برنجی انجام می شود. به این صورت که  تکه های کوچک سنگ فیروزه ی طبیعی را به صورت موزاییکی روی این سطوح می چسبانند و در نتیجه زیبایی خاص و بسیار چشم نوازی به این ظروف می بخشند.

انواع گلدان فیروزه کوبی

اگر به دنبال صنایع دستی فیروزه کوبی روی نقره هستید برای سفارش محصول مورد نظر خود با فروشگاه صنایع دستی امیران تبلیغ تماس بگیرید. در این فروشگاه انواع صنایع دستی میناکاری ، خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی به فروش می رسد.

تولید صنایع دستی فیروزه کوبی شامل دو مرحله کلی است: یکی مرحله ساخت و آماده سازی شی مورد نظر برای پیاده سازی تکنیک فیروزه کوبی، که می تواند از جنس فلزات مختلفی همچون مس، نقره و برنج باشد و مرحله ی بعدی نیز نشاندن سنگ های فیروزه هم اندازه و هم شکل به صورت کاملا منظم بر روی قسمت های مشخصی از شی ساخته شده که برای این منظور سنگ های فیروزه کوبی اصل نیشابور با چسب مخصوص به انواع ظروف مسی، برنجی و نقره ای چسبانده می شود.

یک فرآورده ی فیروزه کوبی شده اعم از زیورآلات و یا ظروف مختلف فیروزه کوبی شده که با مهارت بالا و به روش استادانه ای ساخته شده باشد از ارزش معنوی و مادی بسیار بالایی برخوردار است.

امیران تبلیغ