برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

تشخیص ظروف مسی اصل

تشخیص ظروف مسی اصل
آنچه در این مطلب می‌ خوانید

اگر ظروف مسی را برای پخت و مصرف غذا خریداری می کنید حتما به اصل بودن این ظروف اهمیت دهید چرا که غیر استاندارد و تقلبی بودن این ظروف قطعا نه تنها برای سلامتی مفید نیست بلکه بسیار مضر خواهد بود. برای تشخیص ظروف مسی اصل اولین راه این است که به رنگ بدنه ی ظروف توجه کنید. یک ظرف مسی اصل باید به رنگ سرخ و درخشان باشد. این ویژگی با کیفیت بودن ظروف مسی را نشان می دهد اما ظرف های تقلبی بیشتر به رنگ زرد در بازار موجود هستند و درخششی هم ندارند. در ادامه به نکات بیشتری در خصوص نحوه ی تشخیص ظروف مسی اصل  از تقلبی می پردازیم.

شما می توانید انواع محصولات صنایع دستی مسی را از فروشگاه امیران تبلیغ خریداری نمایید. علاوه بر ظروف مسی، صنایع دستی فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری نیز از دیگر صنایع دستی مسی موجود در این فروشگاه هستند. امیران تبلیغ انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس را نیز به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

افتابه لگن مسی با بسته بندی جعبه چوبی

تشخیص ظروف مسی اصل  

اولین و ساده ترین راه برای تشخیص ظروف مسی اصل کمک گرفتن از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه است. اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که هر شخصی به کمک آنها ظروف مسی اصل را تشخیص خواهد داد:

  • تناسب حجم به وزن

یکی دیگر از راه های تشخیص ظروف مس اصل تناسب حجم به وزن آن است. مثلا برای یک سینی مسی با قطر ۱۸ سانتی متر وزن ایده آل تقریبا معادل ۵۰۰ گرم است و در صورتی که وزن سینی مسی کمتر یا قطر آن بیشتر از مقدار تقریبی استاندارد باشد، تناسبی بین وزن و حجم محصول وجود ندارد و در نتیجه ضخامت آن کمتر از حد استاندارد است.

  • توجه به روکش داخلی ظروف مسی

هنگام تشخیص ظروف مسی اصل  به سطح داخلی ظروف مسی نیز توجه کنید. معمولا تابه ها و قابلمه های مسی با کیفیت و اصیل در ناحیه داخلی خود یک روکش از جنس قلع خالص دارند که تنها با وجود این روکش امکان پخت و پز در این ظروف وجود دارد. همچنین اگر محصولی دارای روکش های آلیاژی باشد جزو ظروف مسی اصل محسوب نخواهد شد.

  • سنگین بودن وزن ظروف

روش های مختلف دیگری نیز برای تشخیص ظروف مسی اصل در بین مردم جا افتاده است. برای مثال  برخی معتقدند هرچه وزن یک قابلمه مسی سنگین تر باشد، احتمالا میزان مس به کار رفته در آن بیشتر است.

  • تهیه ظروف مسی از فروشگاه های معتبر

راه دیگر تهیه ظروف مسی اصل تهیه ان ظروف از فروشگاه های معتبر می باشد.برخی از ظروف مسی اصل موجود در این فروشگاه شامل ست صنایع دستی مسی کد Set-1665، هدیه صنایع دستی ظروف مسی اصفهان کد Zor-1619،  افتابه لگن مسی با بسته بندی جعبه چوبی کد Aft-1600 و غیره  است.

همچنین شایان ذکر است تمام قسمت های محصولات صنایع دستی موجود در این فروشگاه همچون صنایع دستی فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری  چه در بخش های مسی و چه در قسمت های خاتم، پرداز یا فیرزوه همگی اصل بوده و این محصولات با ضمانت اصالت کالا به فروش می رسند.

  • سرخ و درخشان بودن ظرافت و دقت در ساخت بدنه ظرف

برای تشخیص ظروف مسی اصل کافی است به دقت به ظاهر ظروف نگاه کنید. علاوه بر سرخ و درخشان بودن ظروف مسی اصل، این ظروف باید با ظرافت خاصی ساخته شده باشند. در اصل هرچه ظرافت و دقت ساخت این ظروف بیشتر باشد اصل بودن ظروف محتمل تر می باشد. تقلبی بودن ظروف مسی، یعنی دست بردن در درصد فلز مس که ممکن است با فلزهای دیگری همچون برنج یا فلزهای ارزان ترکیب شده باشد.

صنعتگران و متخصصان این حرفه ظروف مسی اصل  را  دو دسته ی ظروف مسی ماشینی و چکش کاری شده تقسیم می کنند که در ادامه چگونگی تشخیص این ظروف از یکدیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

برای خرید انواع صنایع دستی فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری به لینک فروشگاه مراجعه کنید.

تشخیص ظروف مسی ماشینی از چکش کاری شده

  • ظروف مسی ماشینی

تولید ظروف مسی ماشینی بدون دخالت دست و با ماشین آلات مخصوص صورت می گیرد. این ظروف از جنس مس اصل ساخته می شوند با این وجود به خاطر اینکه کار دست نیستند و چکش کاری نشده اند ارزان تر به فروش می رسند. معمولا روی بدنه ی این ظروف و دور تا دور آن خطوط افقی موازی کشیده شده است.

سرویس چایی خوری مسی

  • نیمه چکش کاری

در میان این دسته بندی لازم است به ظروف مسی نیمه چکش کاری شده نیز اشاره کنیم که روند ساخت آن ترکیبی از دو گروه اصلی ماشینی و چکش کاری می باشد به این صورت ک ابتدا ظرف توسط دستگاه های مخصوص پرس و خم کاری شده و بعد از آن برای شکل دهی نهایی مسگران  روی آن را چکش کاری می کنند. البته تشخیص تفاوت ظروف نیمه چکش کاری از ظروف چکش کاری شده نیز امکان پذیر است. زیرا جای چکش روی این  ظروف از ظروف چکش کاری شده کمتر دیده می شود.

  • ظروف مسی چکش کاری شده

این ظروف همان ظروف مسی خوش رنگ و زیبای سنتی هستند که دقیقا حس و حال ظروف قدیمی را دارند و از سایر ظروف مشابه گرانتر می باشند. در این ظروف هرچه تعداد اثر های چکشکاری بیشتر و کوچکتر باشد کیفیت ظرف بالاتر خواهد بود و حتی به مرور زمان نیز به ارزش آن افزوده می شود.

در حال حاضر امکان خرید انواع محصولات صنایع دستی مسی از فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ میسر می باشد. صنایع دستی فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری تنها تعدادی از صنایع دستی مسی موجود در این فروشگاه هستند.

امیران تبلیغ انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس را نیز به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

امیران تبلیغ