برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

ترفندهای تشخیص فیروزه کوبی اصل از تقلبی

ترفندهای تشخیص فیروزه کوبی اصل از تقلبی

اگر شما هم یکی از دوستداران صنایع دستی کشورمان هستید قطعا به دنبال خرید صنایع دستی اصل خواهید بود. بنابراین باید هنگام خرید هر کدام از انواع هنرهای دستی از قبل اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به راحتی اصل یا غیر اصل بودن اجناس را تشخیص دهید. با توجه به اینکه صنایع دستی فیروزه کوبی یکی از صنایع دستی ارزشمند و گرانقیمت موجود محسوب می شوند تشخیص فیروزه کوبی اصل هنگام خرید این محصولات بسیار اهمیت دارد. در واقع مهم است که شما بتوانید سنگ فیروزه اصل را از فیروزه های نا مرغوب، تقلبی یا بی کیفیت تشخیص دهید.

به همین خاطر در این مطلب تصمیم گرفتیم در خصوص راه های تشخیص فیروزه کوبی اصل توضیحات بیشتری را خدمت شما مشتریان گرامی ارائه دهیم تا بتوانید بهترین و مرغوب ترین ظروف فیروزه کوبی شده را در بازارهای صنایع دستی خریداری کنید.

در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ  انواع صنایع دستی خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری همراه با ضمانت نامه به فروش می رسد. در این فروشگاه علاوه بر صنایع دستی انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس نیز پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

تشخیص فیروزه کوبی اصل ؛ با چند ترفند ساده فیروزه کوبی اصل را از تقلبی تشخیص دهید:

هنر فیروزه کوبی یکی دیکر از هنرهای صنایع دستی فاخر ایران زمین است که ظاهری بسیار لوکس و لاکچری دارد و از قیمت نسبتا بالایی نیز برخوردار است. علاقه ی زیاد هنردوستان به این سبک از صنایع دستی کشورمان باعث شده تا عده ای سودجو برای کسب سودهای زیاد محصولات فیروزه کوبی غیر اصل را به فروش برسانند. بنابراین چنانچه شما هم قصد خرید ظروف فیروزه کوبی را دارید برای اینکه فریب چنین اشخاصی را نخورید حتما باید نکات تشخیص فیروزه کوبی اصل را بدانید.

خوشبختانه تشخیص فیروزه کوبی اصل کار چندان سختی نیست که فقط توسط متخصصان این حرفه امکان پذیر باشد. شما می توانید با بررسی مس بدنه و سنگ فیروزه ی کار شده بر روی آن به راحتی اصل یا تقلبی بودن ظروف فیروزه را تشخیص دهید. در ادامه نکات مرتبط با کیفیت بدنه مسی ظروف و سنگ فیروزه را شرح خواهیم داد.

فیروزه کوبی روی مس

  • بررسی بدنه مسی ظروف فیروزه برای تشخیص فیروزه کوبی اصل

در وهله اول برای برای تشخیص فیروزه کوبی اصل به بدنه ی ظروف توجه کنید. برای اطمینان از مرغوب بودن و با کیفیت بودن ظروف مسی باید رنگ ، وزن ، قالب گیری و ضخامت ظرف مورد نظر را بررسی کنید.

معمولا اگر جنس مس به کار رفته در ظروف فیروزه کوبی خوب نباشد در مجموع کار از کیفیت و مرغوبیت کافی برخوردار نیست و حتی می توان به جنس و کیفیت سنگ فیروزه ی کار شده بر روی آن هم شک کرد. اما اگر از کیفیت ظروف مسی مطمئن شدید در مرحله بعد باید سنگ های فیروزه ی آن را مورد بررسی قرار دهید.

  • بررسی سنگ فیروزه برای تشخیص فیروزه کوبی اصل

اصل بودن سنگ فیروزه در ساخت صنایع دستی فیروزه کوبی بسیار مهم است و در اصل اصالت و ارزش این هنر را نشان می دهد. هنگام خرید انواع صنایع دستی فیروزه کوبی نظیر گلدان فیروزه کوبی یا بشقاب فیروزه کوبی تشخیص اصل بودن سنگ فیروزه اهمیت بسیار زیادی دارد که البته به راحتی قابل شناسایی نیست و به تجربه و دقت زیادی نیاز دارد.

همچنین از آنجایی که رنگ زیبای سنگ فیروزه متنوع است و شامل رنگ‌های آبی تیره تا سبز پررنگ می شود نمی توان رنگ مشخصی را برای سنگ فیروزه اصل در نظر گرفت. اما با این حال دقت داشته باشید که هر چه رنگ سبز سنگ فیروزه بیشتر باشد آن فیروزه ارزشمندتر و گرانقیمت تر خواهد بود.

همچنین دقت داشته باشید که رنگ فیروزه اصل معمولاً مات است. بنابراین اگر در ظروف فیروزه کوبی شده سنگ فیروزه درخشندگی زیادی داشته باشد می توان به اصل بودن آن شک کرد. سنگ فیروزه نیشابور بسیار با ارزش و محبوب است و راحت ترین راه برای تشخیص اصل بودن آن، درخواست شناسنامه از فروشنده می باشد. به طور کلی سنگ های فیروزه اصل و شناخته شده دارای شناسنامه هستند و ارزش بیشتری نسبت به سایر سنگ های فیروزه دارند.

برای تشخیص فیروزه کوبی اصل  علاوه بر اینکه باید بدنه مسی و سنگ فیروزه را به درستی بررسی کنید بهتر است با برخی از حقه های استفاده شده در ساخت ظروف فیروزه کوبی تقلبی نیز آشنا باشید. مثلا در فروشگاه های نامعتبر برای تولید سنگ های فیروزه تقلبی ، از پلاستیک های قالبی فشرده شده و رنگ شده به رنگ فیروزه استفاده می کنند!

قرار دادن سنگ فیروزه روی گلدان مسی

بهترین ترفندها برای تشخیص فیروزه کوبی اصل

  • ایجاد خراش بر روی سنگ با یک سوزن

اگر توانستید با استفاده از یک سوزن بر روی سطح سنگ فیروزه خراش ایجاد کنید مطمئن باشید که آن سنگ از جنس پلاستیک است و به هیچ عنوان فیروزه مرغوب نیست!

  • عدم ظرافت در ظروف فیروزه کوبی

اگر ظروف فیروزه کوبی مورد نظر شما از ظرافت بیشتری برخوردار باشند مسلما ارزشمند تر و مرغوب تر خواهند بود. بنابرای حتما به نظم و ترتیب سنگ های به کار رفته بر روی بدنه ظروف توجه کنید.

  • سخت نبودن سنگ فیروزه

سنگ فیروزه اصل سختی بیشتری نسبت به شیشه دارد و می‌تواند بر روی شیشه خراش بیندازند. بنابراین اگر بتوانید با سنگ فیروزه بر روی شیشه خراش ایجاد کنید سنگ فیروزه اصل است اما اگر روی شیشه خراش نیفتاد یا بالعکس بر روی سنگ خراش ایجاد شد مطمئنا آن سنگ فیروزه نیست.

  • ایجاد خراش بر روی سنگ با پلی استر

اگر مقداری پلی استر  را به سنگ فیروزه موجود در فیروزه کوبی بمالید و متوجه شوید که سنگ خراش پیدا کرده است باید گفت که محصول مورد نظر دارای سنگ فیروزه تقلبی است.

  • تغییر رنگ در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب یا شعله آتش

اگر ظروف فیروزه کوبی شده را برای دقایقی در معرض نور آفتاب یا شعله اتش قرار دهید و متوجه تغییر رنگ سنگ فیروزه در آن شوید مطمئن باشید که آن سنگ فیروزه نیست. چون سنگ فیروزه اصل با نور آفتاب تغییر رنگ پیدا نمی کند.

بنابراین ترفندهای بالا به راحتی در تشخیص فیروزه کوبی اصل  از تقلبی به شما کمک می کند. با این وجود اگر هنوز در تشخیص فیروزه کوبی اصل شک دارید بهتر است ظروف فیروزه کوبی را از فروشگاه های معتبر همراه با ضمانت نامه اصالت کالا تهیه نمایید. در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ  انواع صنایع دستی خاتم کاری ، فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری همراه با ضمانت نامه به فروش می رسد. برای مشاهده ی محصولات این فروشگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

4.2/5 - (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

امیران تبلیغ