برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

3 نکته در خرید خاتم کاری که باید به آن دقت کنید

3 نکته در خرید خاتم کاری که باید به آن دقت کنید
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

خرید صنایع دستی خاتم کاری مانند دیگر محصولات هنری در صورتی که کاملا اصل و با کیفیت باشند لذت بخش خواهد بود. با توجه به اینکه گاهی اوقات در فروش محصولات خاتم کاری تقلب صورت می گیرد، دانستن نکاتی که برای خرید  خاتم کاری اصل لازم است بسیار ضروری است. هنگامی که به یک محصول خاتم اصل و باکیفیت نگاه می کنید معمولا متوجه چند ضلعی هایی ریز، ظریف و بسیار منظم آن می شوید که با انواع چوب درختان مرغوب مانند چوب های آبنوس، گردو، فوفل، عناب و همینطور انواع استخوان های حیوانات نظیر استخوان شتر، اسب و عاج فیل و مفتول های برنجی ساخته شده است. اما چگونه یک محصول مرغوب خاتم را از یک جنس نامرغوب و تقلبی تشخیص دهیم؟  در ادامه به 3 نکته در خرید خاتم کاری که باید به آن دقت کنید می پردازیم. با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر در حوزه فروش اینترنتی صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی است که انواع صنایع دستی اصل و فاخر را به فروش می رساند. برخی از محبوب ترین صنایع دستی موجود در این سایت عبارتند از:  الماس تراش ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری و غیره. در این فروشگاه همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

3 نکته در خرید  خاتم کاری که باید به آن دقت کنید

خاتم کاری یک تکنیک هنری اصیل و پر زحمت است که علاوه بر مواد اولیه و متریال مرغوب به دقت و ظرافت بسیار بالایی نیاز دارد. این هنر پرطرفدار در واقع زمانی از ارزش بسیار بالایی برخودار است که کاملا بدون عیب و نقص باشد. معمولا محصولات خاتم کاری از زیر ساخت چوب یا فلزاتی مانند مس و برنج ساخته می شوند که هر چه جنس زیرساخت مرغوب باشد در نهایت کیفیت نهایی خاتم نیز افزایش می یابد.

فروش عمده خاتم کاری

اگر شما هم به خرید صنایع دستی مرغوب و باکیفیت علاقه دارید حتما قبل از خرید هر کدام از آثار هنری از اصالت محصولات فروشنده مطمئن شوید. برای این منظور می توانید به چند نکته در خرید خاتم کاری ، مس و خاتم کاری   ، فیروزه کوبی ،  میناکاری و دیگر محصولات توجه کنید. ما در اینجا به 3 نکته در خرید خاتم کاری که باید به آن دقت کنید اشاره خواهیم کرد.

گستردگی و تنوع محصولات خاتم کاری تشخیص خاتم مرغوب از نامرغوب را سخت کرده است. بنابراین اگر می خواهید برای استفاده شخصی یا اهدافی نظیر هدیه تبلیغاتی، هدیه سازمانی، سوغات و یادبود این صنایع دستی را تهیه کنید و به اصالت کالا بیش از قیمت آن اهمیت می دهید حتما به این 3 نکته در خرید خاتم کاری توجه نمایید:

  • اشکال هندسی روی محصولات خاتم باید کاملا موازی و قرینه باشند:

اولین نکته ای که باید برای خرید خاتم کاری مرغوب به آن توجه نمود موازی و قرینه بودن شکل های هندسی ترسیم شده بر روی ظروف و محصولات خاتم است. خوشبختانه این مورد با نگاه دقیق قابل تشخیص است و کافی است به قرینه بودن اشکال خاتم کاری از نظر ابعاد و نقوش توجه کنید. جسمی که خاتم بر روی آن پیاده شده نیز باید از هر لحاظ دارای اسلوب و ابعاد قابل قبولی باشد.

یکی از 3 نکته در خرید خاتم کاری یکنواخت بودن سطح کار است. جهت اطمینان از یکنواخت بودن سطح کار باید سرتاسر محصول مورد نظر را با دست لمس کنید. اگر متوجه برجستگی یا فرو رفتگی در سطح خاتم شدید این مسئله نشان دهنده وجود ایراد در سطح زیر ساخت خاتم می باشد.

در نهایت حتما توجه داشته باشید که اشکال هندسی و گل های به کار رفته در محصول خاتم مورد نظر، باید از هر جهتی کاملا قرینه و به صورت مساوی باشند. برای خرید صنایع دستی خاتم کاری و مس و خاتم کاری  اصل همین الان به سایت فروشگاهی امیران تبلیغ سر بزنید.

هدیه تبلیغاتی لوکس در اصفهان

  • بین مثلث های کار شده روی محصول خاتم نباید فاصله و فضای خالی وجود داشته باشد:

بین مثلث های کار شده روی یک محصول خاتم کاری مرغوب نباید هیچگونه فاصله و فضای خالی وجود داشته باشد. عدم وجود فضای خالی یک نکته مهم برای خرید ظروف فیروزه کوبی نیز محسوب می شود. در محصولات فیروزه کوبی باید سنگ های فیروزه بدون فاصله کنار هم قرار بگیرند. یک محصول خاتم باکیفیت نیز باید به صورت کامل و فشرده از مثلث ها و اشکال خاتم پر شده باشد. از طرفی هر چه این نقوش ریزتر باشند و با نظم بیشتری کنار هم قرار بگیرند و یک رابطه هندسی یکدست در چیدمان آنها وجود داشته باشد ارزش مادی و معنوی محصول خاتم کاری افزایش می یابد.

هر گونه ناهمواری،برجستگی و یا خطوط و درزهای قابل لمس در سطح محصول خاتم نشانه ای از نامرغوب بودن محصول نهایی می باشد.

  • به جنس و رنگ آمیزی صحیح و اصولی صنایع دستی خاتم کاری توجه کنید:

رنگ آمیزی تمام چوب هایی که در زیرساخت محصولات خاتم وجود دارند باید کاملا یکسان و همدست باشد. شما هنگامی که یک محصول چوبی خاتم کاری شده را در دست می گیرید باید تمام قسمت های محصول را بررسی کنید و هیچ رنگ متناقضی در آن مشاهده نکنید. در یک محصول نامرغوب خاتم کاری ممکن است قسمت هایی از شی کم رنگ تر یا پر رنگ تر به نظر برسند.

توجه به بتونه کاری ؛ آستر ، جنس کار و لاک کاری نهایی

بتونه کاری های سطح یک محصول خاتم باید به قدری با دقت و ظرافت انجام شده باشند که هیچ گونه آثاری از آنها در سطح نهایی خاتم دیده نشود و حتی قابل لمس هم نباشد. بتونه کاری خوب همچنین منجر به تغییر شکل مثلث ها نمی شود.

هدایای تبلیغاتی شیراز

همچنین توجه کنید که یک محصول خاتم کاری اصل از آستر یا سریشم گرم برخوردار است که البته با چشم قابل رویت نیست اما موجب افزایش دوام و ماندگاری محصول می شود و این تنها با مرور زمان مشخص خواهد شد.

در خاتم کاری غیر اصل، تقلبی یا نامرغوب در برخی از قسمت های کار از پلاستیک برای ساخت گل های خاتم استفاده شده است بنابراین باید مواظب باشید که محصول خریداری شده به هیچ عنوان از جنس پلاستیک نباشد. هر چه از استخوان ها و چوب های مرغوب و خاص نظیر آبنوس و فوفل جهت ساخت مثلث های خاتم استفاده شده باشد محصول بهتر و ارزشمندتر است.

مرحله انتهایی ساخت محصول خاتم کاری لاک کاری است. در این مرحله، پس از اینکه به طور کامل سطح خاتم کاری پیاده سازی شد محصول به وسیله لاک پوشانده می شود. محصول باید به طور کامل با لاک پوشیده شود تا از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به درون خاتم جلوگیری شود. در غیر این صورت امکان پوسیده شدن محصول وجود دارد.

برای خرید صنایع دستی خاتم کاری و مس و خاتم کاری  اصل همین الان به سایت فروشگاهی امیران تبلیغ سر بزنید.

فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ یکی از فروشگاه های معتبر صنایع دستی است که انواع صنایع دستی خوش ساخت اصفهان را به فروش می رساند. برخی از محبوب ترین صنایع دستی این فروشگاه عبارتند از: تشعیر ، الماس تراش ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری و غیره. در این فروشگاه همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

امیران تبلیغ