برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی چیست؟

دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

هزاران سال است که مردم از مس برای ایجاد انواع محصولات و صنایع دستی استفاده می کنند. به عنوان مثال، غارنشینان از تبرهای مسی به عنوان سلاح و ابزار برای بقا استفاده می کردند. هنوز هم باستان شناسان به طور مرتب در طول پروژه های حفاری اقلام مسی را پیدا می کنند. اما دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی  از دیرباز تا کنون چیست؟

یکی از اصلی ترین دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی مختلف، فرم پذیری بالای آن است. این فلز بسیار کابردی و پرخواص است و از آنجایی که برای سلامتی و بدن ما نیز بسیار مفید می باشد از قدیم برای ساخت ظروفی مانند لیوان، بشقاب و غیره از آن استفاده می شده است. به همین دلیل مس از دیرباز نقش مهمی در صنایع دستی ایران و کشورهای دیگر جهان داشته است. در ادامه در خصوص دلیل استفاده از مس در صنایع دستی بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ یکی از فروشگاه های معتبر صنایع دستی است که  انواع صنایع دستی ساخته شده با مس را به فروش می رساند برخی از محبوب ترین صنایع دستی این فروشگاه عبارتند از: الماس تراش ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری و غیره. در این فروشگاه همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی

مس یکی از عناصر مهم بدن است که مانند آهن و روی برای سوخت و ساز بدن ضروری است. بنابراین استفاده از مس برای ساخت ظروف مختلف از جمله ظروف پخت و پز غذا از گذشته تا کنون مرسوم بوده است. یک دلیل استفاده از فلز مس در صنایع دستی علاوه بر شکل پذیری بالای آن، کیفیت و مرغوبیت این فلز نسبت به سایر فلزات دیگر است. بنابراین مس برای ساخت بهترین و بادوام ترین ظروف مناسب می باشد.

تشخیص ظروف مسی اصل

قابلیت فرم دادن و شکل دادن به فلز مس باعث می شود تا از آن برای ساخت آثار هنری و صنایع دستی گوناگون استفاده گردد. از این فلز معمولا به عنوان زیرساخت آثار صنایع دستی فاخری همچون مس وپرداز، میناکاری اصفهان و فیروزه کوبی استفاده می شود.

مس همچینین یکی از اصلی‌ترین لوازم برای پیاده سازی تکنیک های هنری محبوبی مانند ملیله کاری و قلمزنی، حکاکی و سایر هنرهای دستی دیگر می باشد. مس در هنر میناکاری و مس و پرداز جایگاه بسیار ویژه ای دارد و به خلق آثار هنری میناکاری با جلوه و جذابیت بالا کمک می کند. برای خرید این صنایع دستی به سایت امیران تبلیغ مراجعه نمایید.

کشف عنصر مس در آثار باستانی جهان

در آثار باستانی که حدود سه هزار سال قبل از میلاد مسیح یافت شده است، دانشمندان وجود یک رنگ مسی که ترکیبی از مالاکیت و سنگ آهک است را اثبات کرده اند. این عنصر ارزشمند در بسیاری از موارد در پلان ‌ها، تندیس ‌ها، دیوارها، ساختمان ‌ها و اشیاء مختلف قدیمی استفاده شده است. به عقیده بسیاری از محققان هنرمندان در آن دوران با استفاده از فلز مس، کارهای هنری بسیار شگفت انگیزی را خلق کرده اند. بنابراین استفاده از فلز مس در صنایع دستی امروزی نیز امری طبیعی است و از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

مس در صنایع دستی میناکاری

جالب است بدانید برخی ظروف میناکاری روی مس از دوره روم هم پیدا شده است. اما فرمول استفاده از رنگ آبی در مس پس از این دوره تا قرن نوزدهم از بین می رود تا اینکه مجددا هنرمندان در این قرن برای تولید این رنگ تلاش می کنند.  امروزه بسیاری از کشورهای جهان رنگ‌هایی را تولید می‌کنند که جلوه بسیار زیبا و درخشانی بر روی فلز مس ایجاد می کند و بسیار خوش رنگ و لعاب است. بسیاری از این رنگ‌ها در هنر میناکاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرویس چایی خوری مسی

کاربردهای دیگر مس و آلیاژهای آن

مدت ها است که مس به یک ماده ایده آل برای ساخت انواع صنایع دستی همچون مس و پرداز، میناکاری ، فیروزه کوبی و غیره تبدیل شده است و جایگاه ویژه ای در دکوراسیون خانه داد. در واقع مس و آلیا‌ژهای آن یکی از بهترین و کابردی ترین مواد هستند که در صنایع گوناگون از جمله صنایع دستی از آنها استفاده می کنند. این نوع فلز همچنین خواص بسیار گسترده ای دارد که به خاطر برخی از ویژگی های منحصر به فرد برای پروژه ها و برنامه های گوناگون مناسب می باشد.

حتی جالب است بدانید، مصریان باستان از فلز مس به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده برای کاربردهای پزشکی همچون ضد عفونی کردن زخم‌ها و ابزارهای جراحی استفاده می‌کردند. مصریان باستان در واقع جزء اولین کسانی بودند که به خاصیت مس در رابطه با از بین بردن بسیاری از میکروب ‌ها پی برده بودند. امروزه نیز شواهد علمی نشان می دهد که فلز مس واقعا از قابلیت شگفت‌انگیزی برای از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها برخودار است.

در حال حاضر کاربرد مس همه جا را فراگرفته است. هم اکنون از مس در ساخت صنایع دستی، ساختمان سازی، تولید و انتقال برق، تولید محصولات الکترونیکی، تولید ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه حمل و نقل و غیره استفاده می شود. اما با این وجود با پیشرفت تکنولوژی ‌ها و آشنایی بیشتر با خواص مس، روز به روز اهمیت این فلز کاربردی در صنایع بیشتر مشخص خواهد شد.

خرید انواع صنایع دستی ساخته شده با مس

فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ یکی از فروشگاه های معتبر صنایع دستی است که  انواع صنایع دستی ساخته شده با مس مرغوب را به فروش می رساند برخی از محبوب ترین صنایع دستی این فروشگاه عبارتند از: الماس تراش ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری و غیره. در این فروشگاه همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

امیران تبلیغ