برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تاریخچه مس و پرداز و تفاوت آن با میناکاری

تاریخچه مس و پرداز
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

هنگام بررسی تاریخچه مس و پرداز متوجه می شویم که این تکنیک زیبا و چشم نواز صنایع دستی ، قدمت چندان زیادی ندارد. این هنر که در واقع از هنر زیبای میناکاری الهام گرفته است. در سال های اخیر به سبک نقاشی پرداز بر روی ظروف مسی رواج پیدا کرده است. صنایع دستی مس و پرداز از جمله صنایع دستی لوکس و ارزشمند اصفهان به شمار می رود و با الهام گرفتن از هنر میناکاری توانسته محصولات هنری بسیار جذاب و چشمگیری را خلق نماید. به این ترتیب می توان گفت تاریخچه مس و پرداز به حال حاضر بر می گردد و جزو صنایع دستی مدرن، لوکس و نوظهور است.

اگر علاقه مند به خرید صنایع دستی مس و پرداز هستید پیشنهاد می کنیم حتما از این محصولات در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ دیدن نمایید:

پک هدیه صنایع دستی مس و پرداز کد Pak-1687

سرویس چایی خوری مس و پرداز کد Ser-1652

شکلات خوری مس و پرداز با جعبه سنتی کد Sho-1617

هدیه تبلیغاتی صنایع دستی مس و پرداز Had-1589 و

شایان ذکر است در این فروشگاه به غیر از صنایع دستی مس و پرداز ، انواع ست هدیه صنایع دستی خاتم کاری ، میناکاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری  و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید. در ادامه به بررسی تاریخچه مس و پرداز می پردازیم.

بازار میناکاری در تهران

بررسی تاریخچه مس و پرداز

با تحقیق و بررسی در خصوص تاریخچه مس و پرداز به این نتیجه می رسیم که ظروف مسی پرداز یکی از ابتکارات و خلاقیت های هنرمندان خوب اصفهانی است که از هنر بسیار زیبای میناکاری الهام گرفته است. صنایع دستی مس و پرداز مانند صنایع دستی میناکاری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. انواع گلدان مس و پرداز ، بشقاب های مس و پرداز ، سماور مس و پرداز ، سینی چای خوری مس و پرداز ، تنگ و شکلات خوری مس و پرداز از جمله پر فروش ترین صنایع دستی مس و پرداز هستند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. شما هموطنان عزیز می توانید بهترین و باکیفیت ترین صنایع دستی مس و پرداز را به صورت اینترنتی همراه با ضمانت نامه از همین فروشگاه تهیه کنید.

محصولات مس و پرداز در این مجموعه به صورت بسته بندی شده با جعبه هارد باکس برای ارائه هدایای تبلیغاتی و سازمانی شرکت ها آماده سفارش هستند. برای دریافت لیست قیمت ظروف مس و پرداز و میناکاری با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

برخی از هنرمندان معتقد هستند که صنایع دستی میناکاری که قدمت چند هزار ساله دارد در زمان حال دچار تغییر و تحولاتی قرار گرفته و شاخه ای جدید در صنایع دستی ایجاد کرده که به آن صنایع دستی مس و پرداز گفته می شود. این هنر در واقع حاصل خلاقیت و ذوق هنری استاتید و هنرمندان میناکاری اصفهان است که توانسته توجه تمام علاقه مندان به صنایع دستی اصفهان را به خود جلب کند. بنابراین با اینکه قدمت این هنر به میناکاری چند هزار ساله باز می گردد، اما این سبک از نقاشی نوظهور بوده که ترکیبی از دو هنر مسگری و میناکاری پرداز است.

  • اصفهان؛ مرکز خلق هنر مس و پرداز

همانطور که اشاره شد در حال حاضر مرکز اصلی هنر زیبای مس و پرداز، شهر اصفهان است. طرح های مورد استفاده در تزئین ظروف مس و پرداز شامل نقوش اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و غیره است که این نقوش تاریخچه بسیار کهنی دارند اما به سبکی نوین در حال اجرا بر روی انواع ظروف مسی هستند. همچنین تضاد رنگی این نقوش باعث جذابیت دو چندان این محصولات شده است.

در فروشگاه امیران تبلیغ ، انواع ست هدیه صنایع دستی مس و پرداز ، خاتم کاری ، میناکاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی به فروش می رسد. برای مشاهده این محصولات روی این لینک کلیک کنید.

خرید مس و پرداز از امیران تبلیغ

  • تفاوت هنر میناکاری و مس و پرداز چیست؟

همانطور که گفته شد هنر میناکاری به عنوان مادر هنر مس و پرداز شناخته می شود. اما تفاوت این دو تکنیک صنایع دستی چیست؟ در اینجا به مهم ترین تفاوت میان صنایع دستی میناکاری و صنایع دستی مس و پرداز می پردازیم:

  • در ظروف میناکاری تمام سطح ظرف از نقوش پوشیده می شود اما در مس و پرداز تنها بخشی از ظرف مسی نقاشی و رنگ آمیزی خواهد شد.
  • در رنگ آمیزی ظروف میناکاری از تنالیته آبی استفاده می شود و شامل نقوش بسیار ظریف و مینیاتوری است. این در حالی است که صنایع دستی مس و پرداز دارای تضاد رنگی و همینطور درشتی نقوش است.
  • در صنایع دستی مس و پرداز تقریبا مراحل سوهان کاری و پرداخت حذف شده است، بنابراین هنرمند در اجرای صحیح نقوش باید دقت بیشتری داشته باشد.
  • در هنر میناکاری قبل از شروع نقاشی، ظرف مسی لعاب داده می شود، اما در مس و پرداز بعد از کوره دهی ظروف، عملیات نقاشی شروع می شود.

فروشگاه امیران تبلیغ  انواع هدایای تبلیغاتی و سازمانی را به صورت ست هدیه صنایع دستی مس و پرداز ، خاتم کاری ، میناکاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری در جعبه های بسته بندی صنایع دستی مانند جعبه هارد باکس به فروش می رسد. برای مشاهده این محصولات روی این لینک کلیک کنید.

درباره‌ هنر نقاشی روی مس چه می دانید؟

به صورت کلی هنرمندان تکنیک زیبای مس و پرداز را تلفیقی از نقاشی و مس‌گری می دانند. همان‌ طور که می‌دانیم ایرانیان همواره با ذوق و سلیقه ی خود در حال ساخت آثار ارزشمندی هستند که باعث زیباتر شدن محیط زندگی و کار ما شود. صنایع دستی مس و پرداز نیز از این امر مستثنی نیست و هر کدام از این ظروف به تنهایی می تواند زینت بخش دکور و ویترین محل زندگی ما باشد.

هنگام مرور تاریخچه مس و پرداز خوب است به پیشرفت این هنر در همین بازه زمانی کوتاه اشاره کنیم. در نمونه ‌های پیشرفته تر صنایع دستی مسی پرداز ما شاهد ترکیب این هنر با تکنیک ‌هایی همچون حکاکی و قلم‌ زنی روی مس یا تلفیق تذهیب و پرداز روی مس هستیم که منجر به زیبایی چندین برابری این محصولات شده و ارزش مادی و معنوی آن را چندین برابر کرده است.

روش ساخت انواع ظروف مسی پرداز

روش ساخت ظروف مسی پرداز به این صورت است که در مرحله اول برای ساخت ظروف مسی اولیه ورق‌ های مس در کارگاه ‌های مس‌گری طراحی شده و خم‌کاری می‌شوند. سپس این ظروف پردازش و صیقل ‌دهی اولیه شده و به کارگاه ‌های نقاشی فرستاده می‌شوند.  در کارگاه ‌ها، ظرف به دو قسمت اصلی یعنی بخشی که قرار است نقاشی بر روی آن اجرا شود و بخش ساده و بدون طرح تقسیم بندی می شود. بخش ‌های ساده که پردازش نمی شوند به خوبی صیقل خورده و جلا پیدا می کنند تا هم ‌پای بخش های نقاشی شده زیبا و درخشان به نظر برسند.

حرید مس و پرداز

آن قسمت از ظرف که برای نقاشی و نگارگری انتخاب شده نیز جهت پیاده سازی طرح ابتدا سمباده می خورد. در این قسمت به مرحله رنگ‌گذاری و کشیدن نقوش می رسیم که به دست هنرمندان خلاق و نقاش و با دقت بالایی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که رنگ های مورد استفاده در مس و پرداز از نوع پلاستیکی و اکرلیک بوده و به همین خاطر برای پخته شدن، نیازی به کوره ندارند.

در نهایت یک لایه محافظتی پلی استر به صورت یک دست و با ضخامت یکسان بر روی تمامی بدنه ی محصول چه بخش های نقاشی شده و چه بخش مسی کشیده می شود. کیفیت این لایه بر روی طول عمر و قیمت ظروف مس و پرداز‌ تاثیر می گذارد.

این محصولات مانند صنایع دستی دیگر نباید در مقابل تابش مستقیم نور خورشید یا گرمای بالا قرار بگیرند. برای تمیز کردنشان هم کافی است از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و به مواد ضدعفونی کننده نیازی نیست زیرا ممکن است به بافت پلی استری محافظ آن  آسیب برساند.

خرید صنایع دستی مس و پرداز از فروشگاه امیران تبلیغ

در فروشگاه امیران تبلیغ ، انواع ست هدیه صنایع دستی مس و پرداز ، خاتم کاری ، میناکاری ، فیروزه کوبی ، مس و خاتم کاری و همینطور جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی همراه با ضمانت نامه اصالت کالا  به فروش می رسد.

بنابراین می توانید با خیال راحت و از راه دور این ظروف زیبا و پر نقش و نگار را با کیفیت تضمین شده از ما خریداری نمایید. برای مشاهده این محصولات روی این لینک کلیک کنید.

5/5 - (1)

امیران تبلیغ