برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

تابلو قلمزنی نقره

آنچه در این مطلب می‌ خوانید

تابلو قلمزنی نقره یکی از پرطرفدارترین صنایع دستی ایران است که قدمت آن از دوره هخامنشیان رواج پیدا کرده و در دوران ساسانیان به اوج خود رسید. این تابلو‌ ها در سبک‌های گوناگونی تولید شده‌ اند و که هر کدام از آن‌ ها را به همراه‌ کاربرد و مشخصاتی که دارند به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معرفی تابلو قلمزنی نقره

تابلو قلمزنی نقره در نقش و نگارهای جذاب و گوناگون یافت می‌شوند که شما عزیزان می‌توانید آن‌ها را با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید تابلوی قلم زنی یکی از برجسته‌ ترین تابلوهای صنایع دستی ایران است که بیشتر در شهر اصفهان تولید می‌شود. تابلو قلم زنی به کمک حکاکی و ایجاد برجستگی روی آن می‌سازند و  معمولاً از جنس برنج یا طلا هستند.

اهدای هدایای سازمانی خلاقانه تابلو قلمزنی باعث شده است که این محصول در میان مخاطبان و علدقه‌مندان به صنایع دستی ایران طرفداران خاص خود را پیدا کند. تابلو قلمزنی در استان یزد نیز تولید می‌گردد. این محصول با ابزارهای مختلفی پدید می‌ آید و برای طراحی آن به زمان زیادی نیاز خواهد بود. قیمت این محصول نیز به واسطه تاثیر هنر دست در ساخت و طراحی آن، کمی بالاتر از هدایای ساده و شرکتی است.

تابلو قلمزنی نقره، هنری از یادگاران کهن ایران زمین با نقوشی از اثار فرهنگی، یکی از جذاب ترین مدل از صنایع دستی قلمزنی اصفهان می باشد. قیمت ظروف و تابلوهای قلمزنی اصفهان نسبت به سایر صنایع دستی بسیار ارزان تر و مدلی از جدیدترین هدایای تبلیغاتی خاص در دسته صنایع دستی قرار دارند. جهت مشاهده و خرید انواع ظروف و تابلوهای قلمزنی نقره و شبه نقره به فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ مراجعه فرمایید.برخی از خواص فلز نقره و استفاده از آن در صنایع دستی قلمزنی اصفهان :

  • نقره فلزی است که از نظر شیمیایی به حالت خالص در طبیعت از فلز مس پایین و از طلا بسیار پایین تر است.
  • سطح شفاف در معرض هوا تیره و سیاه می گردد.
  • جلای بسیار بالایی دارد و یکی از عوامل استفاده در ظروف تزئیناتی به شمار می رود.
  • سطح چکش خواری بسیار بالایی دارد. ( استفاده در تابلو قلمزنی اصفهان).
  • قابلیت کششی فوق العاده ای دارد.
  • ورق های با ضخامت بسیار پایین می توان برش داد.
  • سختی فلز نقره در حدود 5/2 می باشد.

انواع تابلو قلمزنی نقره

تابلو قلمزنی نقره در دو نوع متفاوت موجود است که بعضی از آن‌ها قلمزنی ریز اصفهان و بعضی دیگر قلمزنی برجسته اصفهان هستند. این محصولات در دو سایز کوچک و بزرگ تولید شده‌اند.

تابلو قلمزنی خاتم یکی از هنرهای برجسته سیمرغ است که به عنوان بهترین مدل قلمزنی نقره در کشور ایران  شناخته می‌شود. این تابلو با ابزارهای گوناگونی تولید می‌گردد که این موضوع تاثیر بسزایی در زیبایی آن داشته است.

  • تابلو قلمزنی نقره ون یکاد

این تابلو با برجسته کاری‌های ظریف سوره ون یکاد طراحی شده است و از خط نستعلیق برای نگارش آن استفاده می‌شود. تاثیر نوع خط زیبایی خاصی را به این تابلو بخشیده است.

  • تابلو قلمزنی گل مرغ

این تابلو از پرفروش‌ترین تابلوهای قلمزنی نقره موجود در بازار بوده و طرفداران خاص خود را دارد. زمینه این تابلو با محیطی شلوغ،به‌همراه گل و بوته تزیین شده است.

  • تابلو قلمزنی نقره نفیس

تابلوهای نفیس فروش بسیار خوبی را در بازار داخلی و خارجی داشته است و افراد زیادی برای هدیه دادن به عزیزان خود از هنر قلمزنی استفاده می‌کنند. ظاهر این تابلو‌ها اغلب از شکوه و جذابیت بیشتری برخوردار است.

ایا نگهداری از تابلو قلمزنی نقره نیاز به شرایط خاصی دارد؟

نگهداری ظروف یا تابلو های قلمزنی فقط و فقط نبایستی در معرض چربی هایی از قبیل مواد اشپزخانه قرار داده شوند. اما با همین شرایط عمری بیش از 50 سال خواهند داشت.

آیا ظروف نقره بر اثر ضربه از بین می روند ؟

خیر در شکل ظاهری ممکن است تغییراتی حاصل شود. ان هم به دلیل سختی کم فلز نقره، اما در وزن هیچ مشکلی پیش نخواهد امد.
ماندگاری و طول عمر “از نظر سیاه شدن” تابلو قلمزنی نقره نسبت به ظروف نقره چه تفاوتی دارد ؟ ظروف قلمزنی نقره به دلیل پوشش لایه ای از اب نقره بسیار زودتر سیاه می گردند. اما این تغییر شیمیایی در تابلو های قلمزنی نقره به دلیل حفاظت در داخل قاب شیشه ای و نرسیدن هوا به داخل ان تحت هیچ شرایطی سیاه نمی شوند.

تابلو گل نقره قلمزنی

این شکل از تابلوها در عصر کنونی در چیدمان منازل بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. طرح های ترکیبی تابلو گل نقره قلمزنی معمولا همراه با ایه و ان یکاد و گل های نقره و پلاک های قلمزنی که همگی با دقت دست بر روی پارچه جیر چسبانده می شود. و توسط قاب های خاتم کاری و یا پی وی سی شکل تابلو به خود می گیرند.

تابلو گل نقره قلمزنی همانطور که از نامش پیداست. یکی از اشکال صنایع دستی تلفیقی به شمار می رود. لذا از ترکیب رنگ بندی این سبک تابلو کاملا مشخص است که با تمامی دیزاین های سنتی و مدرن بر روی دیوار هماهنگی منحصر به فردی دارد.

 

مشخصات تابلو قلمزنی نقره

از قدیم الایام معمولاً رسم بر این بوده است که هنرمندان در پایان تولید یک اثر نام و امضای خود را بر روی کار ثبت می‌کردند به همین دلیل در آثار هنری قلمزنی نیز بایستی امضا و نام تولید کننده ثبت شده باشد.

ایران در زمینه تولید تابلو صنایع دستی و عرضه آن به بازار حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته و از دیرباز در کشور ما و از جمله شهر اصفهان در این زمینه فعالیت بسیار عالی تمام استادان بزرگ این امر از خود به جای گذاشته‌اند.

تابلوهای قلم زنی نقره حاشیه‌های بسیار زیبا و جذابی دارند. معمولاً حاشیه آن‌ها را با کادرهایی که دارای گل و بوته هستند کاملاً پوشش داده شده‌اند و به همین واسطه زیبایی بسیار زیادی را به محیط می‌بخشند.

نوشته‌های موجود بر روی تابلوهای قلمزنی از خط نستعلیق بهره می‌برند و به همین واسطه آثار هنری که بر روی آن‌ها خلق شده است بسیار زیبا و جذاب بوده و باعث شده است که علاقمندان به این محصول در بازار دوچندان شوند.

کاربرد تابلو قلمزنی نقره

تابلو قلمزنی نقره در هدیه دادن به دوستان، آشنایان و افرادی که برای شما ارزش بسیار زیادی دارند کاربرد دارد و با توجه به اینکه این محصول از نظر ریالی نیز ارزش مناسبی دارد یک کادوی بسیار نفیس و خوب محسوب می‌شود.

معمولاً ترکیب گل‌های سفید و شاخک‌های نقره در اشکال بسیار زیبا و جذاب یا ترکیب پلاک نقره و گل‌های طلایی نقره از تابلوهای قلمزنی بسیار پرفروش هستند. این دسته از محصولات کاربرد زیادی در صنعت گردشگری نیز داشته‌اند و افراد زیادی از آن‌ها به عنوان یک روش برای معرفی شهر یا هنر استفاده می‌کنند.

تابلو صنایع دستی در بین مردم از جذابیت و محبوبیت فراوانی برخوردار می‌باشد و عده‌ای زیادی هستند که تابلوهای صنایع دستی را به آشنایان و دوستان خود هدیه می‌دهد یا در مناسب‌های خاص از آن به عنوان یک گزینه مناسب یاد می‌کنند.

شرکت‌ های گوناگونی در سراسر ایران در زمینه فروش صنایع دستی و تابلوهای قلمزنی نقره مشغول به کار و فعالیت هستند و اگر می‌خواهید که با شرکت‌های معتبر و عالی برای خرید سر و کار داشته باشید بهتر است که به شهر اصفهان و شرکت‌هایی که در آن مشغول به کار هستند مراجعه کنید.

ازجمله روش‌های دیگر برای تهیه این محصول، مراجعه به سایت امیران تبلیغ است. در این فروشگاه انواع مختلفی از تابلوهای قلمزنی به فروش می‌رسد و افراد می‌توانند با مراجعه به آن، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

قیمت تابلو قلمزنی نقره

قیمت تابلو قلمزنی نقره معمولا ثابت است و به میزان بسیار کمی نوسانات را تجربه می‌کند. این موضوع باعث شده است افرادی که به دنبال خرید این نمونه تابلو بسیار زیبا و جذاب هستند به راحتی آن را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

کشور ما در زمینه تولید تابلو قلمزنی مس و نقره عملکرد خوبی داشته است. نمونه‌های گوناگونی از این تابلوها در کشورهای همسایه دیده می‌شود که به قیمت بسیار خوبی فروش رفته و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین به سبب پیشرفت در حوزه تولید آثار هنری، انواعی از تابلوهای قلم زنی در بازار به چشم می‌خورد که ابعاد و اندازه‌های گوناگونی داشته و با توجه به ابعاد آن‌ها قیمت این محصول نیز متفاوت است. اگر به دنبال خرید تابلو معرق برای یادگاری و یا تقدیم به عزیزان خود هستید می‌توانید از ابعاد کوچکتر که قیمت بهتری دارند استفاده کنید.

نقره به هیچ عنوان در اثر گذشت زمان دچار مشکل و خرابی نمی‌شود و اگر احساس کردید که تابلوها بعد از گذشت زمان کمی کدر شده‌اند می‌توانید با استفاده از آب و الکل آن‌ها را تمیز کرده و به حالت روز اول برگردانید. تابلوهای قلمزنی نقره در بین مردم بسیار فروش بالا و جذابیت زیادی داشته‌اند و افراد زیادی هستند که از این نمونه تابلوها تهیه کرده و در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود از آن استفاده می‌کنند.

در هنگام تابلو قلمزنی نقره به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام انتخاب تابلوی قلم زنی نقره باید به زیر ساخت آن توجه زیادی داشته باشید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. میزان ظرافت تابلو قلمزنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر قبل از خرید تابلو قلم زنی باید این موارد را به طور دقیق و کامل مورد بررسی قرار دهید. ظرافت این محصولات باعث کیفیت بالا زیبایی و اصالت تابلو قلمزنی می‌شود.

در هنگام خرید تابلو قلمزنی باید دقت داشته باشید تا محصول را از مراکز معتبر تهیه کنید امروزه مراکز مختلفی نسبت به فروش صنایع دستی قلمزنی اقدام می‌کنند و برخی از این مراکز فاقد تخصص و اعتبار لازم هستند. این مسئله باعث شده است که محصولات بی‌کیفیت به دست خریداران برسد.

صنایع دستی قلمزنی از کوبش قلم بر روی نقره در کارگاه‌های مخصوص تولید می‌گردد. به عبارت کلی صنایع دستی فلزی محصولاتی هستند که معمولاً جنسی از نقره و برنج دارند. تابلوهای قلمزنی با روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی اجرا می‌شوند که از جمله می‌توان به ریز قلمزنی، برجسته کاری و مشبک کاری اشاره کرد.

 تابلو قلم زنی به عنوان یک صنایع دستی کار هنرمند ایرانی است و عیب و ایراد در آن‌ها یک مورد رایج به‌شمار می‌رود. به همین خاطر در هنگام خرید محصولات قلمزنی باید دقت کنید تا نمونه‌های سالم و با کیفیت را برگزینید.

ما در این مقاله خرید تابلو قلمزنی نقره را به تمامی شما ایرانیان عزیز توصیه می‌کنیم ؛ زیرا این تابلو های فوق لاکچری برای محل کار و فضای پذیرایی منزل بهترین گزینه‌ است. افراد می‌توانند با خرید این محصول به عنوان هدایا تبلیغاتی نفیس به نام برند خود اعتبار کافی ببخشند.

قلمزنی یکی از هنرهای بسیار قدیمی و مهم در کشور ما و از جمله شهر اصفهان به حساب می‌آید و معمولا کسانی که علاقه‌مند به هنر ایرانی هستند استقبال بیشتری از خرید این محصول دارند.

5/5 - (2)

امیران تبلیغ