برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اهمیت استفاده از لاک گردویی در صنایع دستی فیروزه کوبی

لاک گردویی در صنایع دستی فیروزه کوبی
آنچه در این مطلب می‌ خوانید :

لاک گردویی یک ماده آشنا برای افرادی است که در زمینه تولید صنایع دستی فیروزه کوبی کار می کنند. این لاک به منظور چسباندن قطعات سنگ فیروزه روی سطح ظروف و گلدان های مس  مورد نظر به جهت اجرای تکنیک فیروزه کوبی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه در خصوص اهمیت استفاده از لاک گردویی در صنایع دستی فیروزه کوبی و نکات استفاده از آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ  انواع صنایع دستی صادراتی فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری موجود است. در این فروشگاه همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

اهمیت استفاده از لاک گردویی در صنایع دستی فیروزه کوبی

استفاده از لاک گردویی در صنایع فیروزه کوبی بسیار اهمیت دارد. لاک گردویی در اصل به همان چسبی اشاره دارد که برای فیروزه کاری و چسباندن سنگ های فیروزه روی سطح اجسام مختلف استفاده می شود. یکی از اصلی ترین مواد اولیه که در ساخت لاک گردویی استفاده می شود همانطور که از نام آن مشخص است چوب گردو می باشد. اما برای تهیه این لاک علاوه بر چوب گردو از کالفین و تربانتین نیز استفاده شده است که تربانتین در واقع همان مواد صمغی موجود در برخی از کاج ها است.

ترفندهای تشخیص فیروزه کوبی اصل از تقلبی

توجه داشته باشید که رعایت نسبت مواد فوق در کیفیت لاک گردویی بسیار اهمیت دارد. مثلا  نسبت ترکیب مناسب لاک و کالفین 6 به 4 است و اگر تغییری در این ترکیبات ایجاد شود باعث ایجاد اشکالاتی در نتیجه کار فیروزه کوبی خواهد شد. اگر لاک گردویی مورد استفاده در صنایع دستی فیروزه کوبی از کیفیت بالایی برخوردار نباشد شما بعد از اتمام کار  شاهد ایجاد حباب های ریزی در سطح کار خواهید بود و یا در صورت ناخالص بودن لاک، لکه های زرد رنگی بر روی بعضی از قسمت های لاک پدیدار خواهد شد که جلوه و یکدسی کار را از بین می برد.

استفاده از کالفین بیشتر در لاک گردویی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

هنگامی که از کالفین به میزان  بیشتری استفاده  می شود حباب های ریزی روی سطح کار ایجاد می شود. این حباب ها به دلیل حل شدن کالفین در پلی استر ایجاد شده اند، به این خاطر که کالفین در لاک به خوبی حل نشده و یا میزان آن بیشتر از اندازه مجاز بوده است.

به این ترتیب هنگامی که بعد از اتمام کار فیروزه کوبی، یک لایه پلی استر روی کار برای جلای بیشتر زده می شود ما شاهد حل شدن کالفین هایی هستیم که در اثر حرارت تغییری نکرده و هم اکنون حل می شوند و از خود حباب های را به جا می گذارند.

چنین شرایطی کیفیت صنایع دستی فیروزه کوبی را به شدت پایین آورده و همه تلاش و زحمت فیروزه کاران را هدر می دهد.  بنابراین قبل  از استفاده از لاک گردویی در صنایع دستی فیروزه کوبی حتما از کیفیت و اصالت لاک اطمینان حاصل کنید. همچنین برای خرید صنایع دستی فیروزه کوبی با کیفیت به محصولات فروشگاه ما سر بزنید. در این فروشگاه انواع صنایع دستی صادراتی فیروزه کوبی ، خاتم کاری، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  و میناکاری موجود است.

همچنین جالب است بدانید ترکیب بندی مواد مورد استفاده در ساخت لاک گردوئی بستگی به اندازه جسم یا ظرف مورد نظر برای فیروزه کوبی دارد. مثلا اگر در ظروف بزرگ با بدنه های بزرگ از ترکیب کالفین زیاد استفاده شده باشد استحکام لاک فیروزه کوبی کاهش پیدا یافته و در نتیجه باز هم کیفیت محصول شما به شدت کاهش می یابد. بنابراین ساخت و ترکیب مواد برای ایجاد لاک گردویی مناسب کار راحتی نخواهد بود و به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد.

فیروزه کوبی روی مس

حتما به یاد داشته باشید که برای ظروف بزرگ از کالفین کمتری استفاده کنید تا استحکام نهایی کار افزایش یابد و به این صورت کیفیت نهایی ظروف بزرگ فیروزه کوبی هم بیشتر خواهد شد. البته شما می توانید برای ظروف کوچک تر در ترکیب لاک گردویی از کالفین بیشتری استفاده کنید.

اما لاک گردویی چگونه ساخته می شود؟ در ادامه به طور مختصر به طرز تهیه این لاک اشاره خواهیم کرد.

لاک گردوئی چگونه ساخته می شود؟ + طرز استفاده از لاک

چسب فیروزه کوبی که به آن لاک گردویی فیروزه کوبی گفته می شود گونه ای از لاک است که از تقطر چوب گردو و ترکیب آن با تربانتین و کالفین به دست می آید.  لاک گردوئی در ابتدا به شکل پوسته درخت، به صورت لایه لایه است. سپس این لایه ها را می کوبند  تا یک پودر یکدست طلایی یا قهوه ای رنگ به دست آید ، سپس این پودر را با کالفین مخلوط می کنند.

بعد از اینکه لاک و کالفین به نسبت مناسب ترکیب شد در مرحله بعد نوبت به حرارت دهی و اضافه کردن چسب فیروزه کوبی روی سطح مورد نظر می رسد. برای این منظور به سطح کار مقدار کمی حرارت می دهند و به دنبال آن پودر چسب فیروزه کوبی که از قبل آماده شده است را روی قسمت هایی که قرار است فیروزه کوبی روی آن اجرا شود می پاشند. در مرحله بعدی نبر دوباره حرارت داده شده و پودر چسب را می پاشند و این روند را تا جایی تکرار می کنند که ضخامت چسب مورد نظر روی سطح برای فیروزه کوبی مناسب گردد.

علاوه بر این که نسبت ترکیب مواد در ساخت لاک گردویی در نتیجه نهایی صنایع دستی فیروزه کوبی تاثیرگذار است. مرحله حرارت دهی و پاشیدن لاک گردویی روی ظرف نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر حرارت کم باشد باعث می شود که لاک به درستی ذوب نشود و در نتیجه سنگ های فیروزه به آن نچسبند و از طرفی اگر بیش از نیز حد حرارت دهید لاک گردویی سوخته و خاصیت چسبندگی خود را از دست می دهد.

تمامی ظروف فیروزه کوبی که در سایت امیران تبلیغ عرضه شده است دارای درجه کیفی بسیار بالا بوده و همراه با بسته بندی مناسب برای مشتریان عزیز ارسال می گردد.

امیران تبلیغ