برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

خاتم کاری روی چوب

معرفی هنر خاتم کاری به صورت کامل
آنچه در این مطلب می‌ خوانید

خاتم کاری روی چوب یکی از شاهکارهای صنایع دستی ایران است که قدمت بسیار زیادی دارد و تا به امروز نوآوری های زیادی در این هنر زیبا به وجود آمده است. در حالی که طرح ‌های نقوش در خاتم کاری روی چوب تنوع زیادی، اما همه آنها از نظر ترتیب منظم اشکال هندسی مشابه هستند. تکنیک خاتم روی چوب با قرار دادن قطعات مثلثی کوچک چوب، فلز یا استخوان بر روی یک شی چوبی ایجاد می شود. در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ  انواع نمونه‌های خاتم کاری اعم از شکلات خوری خاتم کاری ، جا دستمال کاغذی خاتم کاری ، تندیس خاتم ، ست رومیزی خاتم و غیره به فروش می رسد.

خاتم کاری روی چوب یکی از هنرهای سنتی و زیبای ایرانی است که ریشه در تاریخ کهن و غنی این سرزمین دارد. این هنر شامل چیدن و ترکیب قطعات کوچک چوب با رنگ‌های مختلف به شکلی خاص و هنرمندانه می‌باشد تا الگوها و طرح‌ های زیبایی را خلق کند.

خاتم کاری نه تنها یک هنر بصری جذاب است، بلکه نمادی از صبر ، دقت و ظرافت هنرمندان ایرانی به شمار می‌رود. محصولات خاتم کاری شده از جمله صندوقچه‌ ها، قاب‌ها، میزها و کاسه‌ ها نمونه‌هایی از این هنر ارزشمند هستند که امروزه مورد توجه هنردوستان در سراسر جهان قرار گرفته‌ اند. در ادامه این مقاله، انواعی از محصولات بی نظیر خاتم کاری و بهترین مرکز خرید عمده محصولات خاتم کاری را به شما معرفی می‌کنیم.

در این فروشگاه علاوه بر صنایع دستی خاتم کاری ، محصولات دیگری همچون فیروزه کوبی ، مس و پرداز ، مس و خاتم کاری  ، میناکاری و همچنین انواع جعبه های کاربردی مختلف مانند جعبه هارد باکس ، جعبه دمنوش و جعبه دستمال کاغذی چوبی و انواع ساعت دیواری چوبی لوکس نیز پیدا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید با ما در ارتباط باشید.

خاتم کاری روی چوب و مس

تکنیک صنایع دستی خاتم کاری روی چوب در واقع نوعی موزاییک‌ کردن سطح ظروف و وسایل چوبی به وسیله‌ی اشکال هندسی است. این هنر ارزش و جلوه بصری فرآورده های چوبی همچون جعبه های چوبی، تندیس های چوبی، ساعت های چوبی و غیره را افزایش می دهد. استفاده از صنایع دستی خاتم کاری روی چوب در زندگی روزمره انرژی بخش محیط زندگی و کار شما خواهد بود.  البته این هنر علاوه بر چوب بر بستر‌های دیگری همچون فلزات (مس) و استخوان نیز قابل اجرا است.

همچنین توجه داشته باشید علاوه بر اینکه بستر زیرین خاتم کاری می تواند متریالی به غیر از چوب باشد جنس لایه‌ي موزاییکی کار شده روی آن نیز از مواد و متریال گوناگونی تشکیل شده است. به همین خاطر قیمت یک محصول خاتم بر اساس مواد و متریال‌های گوناگونی که در تولید آن به کار رفته است متفاوت می باشد. شما می توانید انواع صنایع دستی خاتم کاری روی چوب و همینطور مس و خاتم کاری را از فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ خریداری کنید.

مراحل خاتم کاری روی چوب

به طور کلی صنایع دستی خاتم کاری شامل دو مرحله ی اصلی خاتم سازی و خاتم کاری (خاتم گذاری) است.

  • خاتم سازی

شامل طراحی نقوش، تهیه مواد و آماده کردن لایه خاتم است. در این مرحله استاد خاتم ساز به طراحی نقوش چند ضلعی و برش آنها می‌پردازد. سپس به کمک سمباده، زدگی اضلاع هر شکل را گرفته و در نهایت به کمک مفتول و چسب‌ سریشم، لایه‌ خاتم را آماده می ‌کند.

شاید برای شما مفید باشد : آشنایی با ابزار خاتم کاری

 

  • خاتم کاری (خاتم گذاری)

شامل طراحی سطح پایه، چسباندن لایه های خاتم بر روی سطح پایه و اعمال یک ماده محافظ بر روی کار تکمیل شده است. در این مرحله باید بستر زیرین کار خاتم آماده گردد. برای این منظور روی شی چوبی مورد نظر سمباده زده و پرداخت می شود.

در نهایت لایه‌ خاتم  با دقت، حوصله و مهارت بالایی توسط استاد خاتم کار بر روی لایه‌ي بستر چسبانده می شود.  محصول خاتم‌کاری شده هنگامی برای فروش آماده می شود که در پردازش نهایی به کمک اسپری ‌های مخصوص جلا پیدا کند.

آماده سازی و تولید صنایع دستی خاتم کاری روی چوب و مس به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد. اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید حتما سعی کنید باکیفیت ترین و مرغوب ترین آنها را خریداری کنید تا یک دکوری جذاب و منحصر به فرد در ویترین خانه داشته باشید.

همچنین یکی دیگر از کاربردهای این اشیاء تزیینی این است که می توان از آنها به عنوان یک هدیه شرکتی و تبلیغاتی بسیار عالی و ارزشمند استفاده کرد که با زیبایی و منحصر به فرد بودنشان، نام برند و شرکت شما را در ذهن مشتریانتان به یادماندنی تر می کند و تاثیر زیادی بر شرکا و مشتریان شما خواهد گذاشت.

شما می توانید انواع جعبه های خاتم، شکلات خوری خاتم، جا دستمال کاغذی خاتم کاری ، تندیس خاتم کاری ، ست رومیزی خاتم و غیره را به عنوان هدایای تبلیغاتی و سازمانی از این فروشگاه خریداری نمایید.

معرفی محصولات خاتم روی چوب در فروشگاه امیران تبلیغ

صنایع دستی خاتم کاری بر روی سطوح مختلفی قابلیت اجرا دارد. شما می توانید مجموعه ی متنوعی از محصولات خاتم کاری اعلاء را از فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ خریداری نمایید. در ادامه به معرفی پرفروش ترین محصولات خاتم در این فروشگاه می پردازیم.

  • جعبه خاتم کاری

جعبه های چوبی خاتم کاربرد بسیار زیادی دارند. از جعبه خاتم کاری به عنوان باکس پذیرایی، باکس نگهداری از طلا و جواهرات، جعبه قرآن، بسته بندی برای صادرات زعفران، کادو دادن و غیره استفاده می شود. این جعبه ها بسیار لوکس و شیک هستند و از جلوه‌ی بصری بالایی برخوردار می باشند. این جعبه ها انتخابی عالی برای هدایای تبلیغاتی و سازمانی شما هستند.

  • شکلات خوری خاتم کاری

یکی از محصولات صنایع دستی زیبای خاتم کاری روی چوب انواع شکلات خوری خاتم کاری است که علاوه بر جنبه تزئینی و جلوه ی باشکوهی که دارد برای نگهداری از انواع تنقلات، شکلات و گز هم پیشنهاد می شود. شکلات خوری خاتم کاری از چند ضلعی ها و اشکال هندسی منظم بر روی چوب طبیعی ساخته شده است و به تنهایی می تواند زینت بخش میز پذیرایی و دکور خانه شما باشد.

  • ساعت خاتم کاری

در صورتی که به دنبال یک ساعت دست ساز چوبی خیره کننده برای تزئین دیوار منزل خود هستید ساعت دیواری خاتم کاری بهترین گزینه است. این نوع ساعت ها با انواع هنرها و صنایع دستی ایرانی همچون تکنیک میناکاری، خاتم کاری و مینیاتور تزئین شده اند. نصب ساعت دیواری خاتم کاری برای جذب انرژی بیشتر در محیط کار و زندگی پیشنهاد می شود.

ساعت‌های خاتم یکی از جدیدترین و خلاقانه‌ترین محصولات این هنر باستانی هستند. صفحه و بدنه این ساعت‌ها با خاتم‌های ظریف و چشم‌ نواز تزئین شده‌اند. هنرمندان خاتم‌کار با ترکیب رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، ساعت‌هایی منحصربفرد و یکتا خلق می‌کنند که هر کدام یک اثر هنری کوچک به شمار می‌روند. علاوه بر زیبایی، این ساعت‌ها کاربرد عملی داشته و می‌توانند گزینه‌ای متفاوت و جذاب برای هدیه دادن باشند.

  • ست رومیزی خاتم کاری روی چوب

یکی از لوازم اداری شیک و لوکس که به عنوان هدایای سازمانی هم بسیار پرفروش است، انواع ست رومیزی خاتم کاری روی چوب است که شامل وسایل متنوعی از جمله شامل قلمدان، جا خودکار، جا برگه یادداشت، جا نوار چسب و غیره می باشد. قطعا یک ست رومیزی صنایع دستی خاتم کاری می تواند هدیه ی مدیریتی و سازمانی ارزنده ای برای کارمندان و مدیران باشد. شما می توانید انواع ست رومیزی اداری خاتم را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ پیدا کنید.

تخته نرد خاتم کاری

تخته نرد از قدیمی‌ ترین محصولات خاتم کاری است که در گذشته جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و سنت ایرانیان داشته است. این تخته‌ها معمولا از چوب‌های مقاوم و گران‌قیمت مانند گردو، افرا و بنه ساخته می‌شوند. طرح‌های خاتم روی آن‌ها از ترکیب هنرمندانه قطعات چوبی رنگی ایجاد می‌گردد. جهت خرید تخته نرد خاتم می‌توانید به بخش انواع محصولات امیران تبلیغ مراجعه کنید.

  • قاب خاتم کاری

یکی از محبوب‌ ترین محصولات خاتم، قاب عکس است. این قاب‌ها با هنرمندی و ظرافت خاصی ساخته می‌شوند تا بتوانند خاطرات گرانبها و عزیز را در خود جای دهند. ترکیب رنگ‌ها و طرح‌های منحصربفرد خاتم بر روی این قاب‌ها، آن‌ها را به شاهکاری هنری تبدیل می‌کند. اگر قصد خرید قاب خاتم کاری با بالاترین کیفیت و زیبایی را دارید، از محصولات سایت بازدید کنید.

خاتم کاری روی چوب، یکی از شاهکارهای هنری و صنایع دستی ایران است که نشان از غنای فرهنگی و هنری این سرزمین کهن دارد. آنچه خاتم کاری را متمایز و ارزشمند می‌سازد، ترکیب زیبای هنر، صبر و حوصله بی‌پایان هنرمندان این عرصه است. هنرمندانی که با دقت و ظرافت فراوان، قطعات کوچک چوب را به گونه‌ای شگفت‌انگیز در کنار هم چیده و طرح‌ها و نقش‌های بدیع و چشم‌نوازی را خلق می‌کنند.

محصولات خاتم کاری از جمله صندوقچه‌ها، قاب‌ها، تخته نردها، ساعت‌ها و… نه تنها کاربردهای عملی دارند، بلکه آثاری هنری به شمار می‌روند که شما می‌توانید همگی آن‌ها را با بهترین قیمت در سایت ما مشاهده نمایید.  

بسته به پیچیدگی طرح، ساخت هر خاتم می‌تواند از چند روز تا چندین ماه طول بکشد.

با استفاده از مواد محافظ چوب مانند موم یا روغن‌های طبیعی، می‌توان از آن‌ها در برابر رطوبت و خراشیدگی محافظت کرد.

5/5 - (8)

امیران تبلیغ