برای سفارش سریع تر و اخذ راهنمایی با شماره ۰۹۱۳۸۷۵۷۷۴۲ تماس بگیرید.
جستجو
Close this search box.

خرید تابلو قلمزنی – انواع تابلو قلمزنی اصفهان در جدیدترین مدل ها

تابلو قلمزنی اصفهان

تابلو قلمزنی اصفهان

تابلو قلمزنی اصفهان تلفیقی از جدیدترین قاب های خاتم کاری و ورق مس قلمزنی شده است. همچنین یکی از جذاب ترین هدایای تبلیغاتی می باشد که بیشتر از 400 مدل متنوع در فروشگاه امیران تبلیغ داشته و قابل سفارش و خریداری می باشد.

انواع تابلو قلمزنی اصفهان

هنر قلمزنی بیشتر بر روی چه فلزاتی ساخته می شود؟ مس، طلا و برنج بیشترین فلزاتی هستند که قلمزنی اصفهان بر روی ان ها شکل می گیرند.

فرایند تولید انواع تابلو قلمزنی اصفهان

  1. اماده سازی ظروف زیر ساخت از جنس مس، برنج وطلا به عنوان مثال.
  2. اماده سازی قیر و گچ.
  3. پوشش دادن تمامی نقاط ظرف زیر ساخت با قیر و گچ.
  4. رسم کردن طرح مورد نظر بر روی ظرف قلمزنی.
  5. انتخاب نوع قلم از نظر ظرافت طرح رسم شده.
  6. زدن ضربه های چکش بر روی سطح برای شکل گرفتن نقوش رسم شده.
  7. جدا سازی قیر از سطح کار
  8. پاشش گرد ذغال بر روی شیارهایی که کنده کاری شده اند.
  9. استفاده از روغن جلای سیاه و پاشش بر روی سطح ظرف قلمزنی.این کار باعث پیدا شدن نقش های برجسته می گردد.

در عصر حاضر برای ساخت تابلو قلمزنی ابتدا داخل و یا زیر طرح مورد نظر را که از جنس مس می باشد؛ با محلول هایی از جنس قیر و گچ پر می نمایند.دلیل استفاده از قیر و گچ در تابلو قلمزنی چیست؟

استفاده از قیر باعث می گردد در حین چکش کاری بر روی متریال از شدت سر و صدا کاسته شود و اسیب های وارده به گوش به حداقل ممکن برسد. اما از دیگر دلایل این کار مانع از سوراخ شدن ظرف در حین چکش کاری می شود.

قاب خاتم با پلاک مسی

22

تابلوهای قلمزنی اصفهان

  • قلم زنی انواع متنوعی دارد : قلم سایه
  • قلم نیمه پر

معروفترین تابلو قلمزنی اصفهان توسط کدام استاد بزرگ تولید و در کجا قرار دارد؟

بزرگترین اثر جاودانه تابلو قلمزنی اصفهان که یک مدل از بادیاب ” بادیه،جام بزرگ پایه دار،سنگاب” از جنس مس می باشد.که توسط استاد ارجمند محمد مهدی باباخانی طراحی و سپس قلمزنی شد. و هم اکنون در کشور سوئیس و در ورودی سازمان جهانی مالکیت فکری نصب گردیده است.مهمترین کشوری که زیباترین اثرهای به جای مانده هنر قلمزنی را به غنیمت گرفته است؟ بله دقیقا کشور انگلیس می باشد.

بهترین مراکز اموزشی انواع تابلو قلمزنی در کدامین شهرهای ایران قرار دارد؟ تهران و اصفهان اما به صورت اموزش های انلاین بسیار از شهرهای شمال و جنوب نیز استقبال خوبی داشته اند.

انواع تابلوهای قلمزنی اصفهان به چند دسته تقسیم می گردند ؟ مطابق با هخنر صنایع دستی توسط اساتید بزرگ سه نوع تابلو قلم زنی در اصفهان مطرح می باشند. این دو نوع کاملا از یکدیگر مجزا بوده و در نوع های کاملا متفاوت تولید می گردند.

از نمونه های تابلو قلمزنی اصفهان می توان به تابلو قلمزنی گل و مرغ، تابلو قلمزنی شکاری و انواع تابلو قلمزنی با قاب خاتم کاری نام برد.

اما ان دو نوع تابلو قلمزنی اصفهان عبارتند از :

  • تابلو قلمزنی ریز اصفهان
  • تابلو قلمزنی  برجسته اصفهان

اما قلمزنی برجسته در سال های اخیر در اصفهان شکل گرفته است. این مدل کار دارای برجستگی های عمیق تری است و در حالت های سه بعدی ساخته می شود. اب کاری سیاه قلم چه نقشی در ساخت تابلو های قلمزنی اصفهان دارند؟ در کل ابکاری سیاه قلم در جلا دادن قطعات صنایع دستی بسیار پرکاربرد می باشد. اما موارد استفاده از سیاه قلم ها بر روی متریال مس تماما کاربردی یکسان دارند. ( قشر نازکی از اکسید یا سولفید مس یا ترکیبی از هر دو می تواند باعث جلای بیشتر قطعه قلمزنی گردد.) تابلو قلم زنی گل و مرغ از معروف ترین طرح های تابلو قلمزنی اصفهان می باشد که از آن تابلو خاتم با پلاک مسی نام می برند.

تابلوی قلمزنی اصفهان

تاریخچه قلمزنی اصفهان

سرزمین ایران همواره از دیر باز به دنبال خلق آثار هنری مطابق با ادیان ، اداب و رسوم های گوناگون متناسب با شرایط اقلیمی و زندگی مردم بوده و هم چنان ادامه دارد. هنر صنایع دستی قلمزنی مطابق با اثار پیدا شده به حدود 1000 سال قبل از میلاد قدمت تاریخی دارد.

قلمزنی اصفهان بر گرفته از نوعی سلایق خاص و ایده هایی از جنس شوق و هیجان از تفکرات بشریت می باشدکه با در دست گرفتن چکش و قلم بر روی مس، خارق العاده ترین اشکال هنری ساخته می گردند.

قلمزنی اصفهان چیست ؟ هنر ساخت تابلو قلم زنی عبارت است از کنده کاری طبق طرح های از قبل اماده بر روی متریال هایی مانند مس، طلا و نقره و به وجود اوردن نقش ها و خطوطی سر شار از هن، که به وسیله ضربات چکش بر روی مس ساخته می گردد. اما در بین فلزات موجود در بازار، مس به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالاتر، بهترین زیر ساخت در تولیدات تابلو های قلمزنی اصفهان می باشد.

اما تاریخ پیدایش قلمزنی در اصفهان به دوران سکاها باز می گردد. به دلیل پیدایش اثار زیر خاکی و طبق نظریه کارشناسان این امر فلز مس در ساخت هنر ظروف به هزاران سال پیش باز می گردد. از جمله نواحی که در ایران هنر قلمزنی شکل گرفت شهر اصفهان و از اثار پیدا شده “جام طلایی حسنلو ” می باشد که در سال 1335 کشف و ضبط گردید. اما طرحی که بر روی این اثر هنری شاهد ان هستیم؛ خدایان سوار بر ارابه های سنگی هستند.

پر رواج ترین دوران تاریخ در خلق و گسترش ساخت قلمزنی کدام دوره بوده است ؟ در هزاره اول پیش از میلاد پر رونق ترین دوران قلمزنی اصفهان به شمار می رفته است.ایا حکومت سلجوقیان در رونق قلمزنی اصفهان نقش موثری داشته اند؟ صد در صد، سلجوقیان که در اواسط سده پنجم قمری وارد حکومت شدند. سعی بر ان داشتند که هنر قلمزنی را به صورت گسترده ای رونق ببخشند و تا حد بسیار زیادی موفق به این امر شدند.

قلمزنی مشبک

با یک قلم نیم بر، طرح را انتقال داده و ثابت می کنند. که به 3 صورت مختلف انجام می پذیرد. از نمونه های آن می توان به پلاک قلمزنی مشبک قاب خاتم نقاشی مینیاتور اسلیمی گل مرغ شکار،تابلوی قلمزنی مشبک گل و مرغ نام برد.

تابلوی مسی با قاب خاتم

قلم زنی اصفهان

به موازات گسترش، اموزش و یادگیری هنر قلم زنی اصفهان توسط هر دو جنس اقا و خانم شکوفایی این هنر نسبت به ده ساله گذشته نزدیک به 70 درصد رشد اشتغال زایی و درامد زایی برای بانوان و اقایان در مشاغل کارگاهی و خانگی در پی داشته است. ناگفته نماند سه سبک متفاوت از قلمزنی در ایران وجود دارند.

  1. سبک اصفهان با کیفیت ترین مدل هنر قلمزنی
  2. سبک شیراز معمولا بر روی جنس نقره زده می شود به عنوان تابلو قلمزنی نقره( مقرون به صرفه نیست.)
  3. سبک تبریز در این قلمزنی در قدرت دست در حرکت دادن بر روی مس شکل می گیرد.

چگونه هنر تابلو قلمزنی اصفهان توانست رتبه اول صادات به کشورهای اروپایی را کسب نماید؟ به دلیل طرح های ریز و چکش کاری با ظرافت مخصوص توسط اساتید هنر قلم زنی و نقش بستن سه بعدی پس از پایان قلمزنی تبدیل به یک اثر با ارزش از دید هنر شناسان اروپایی گردید. در ضمن تلفیق قاب خاتم از مدل ترنج ترکیب فوق العاده در هنر صنایع دستی پدیدار گشت.چگونه می توان مرغوبیت تابلو خاتم کاری با پلاک مسی را نسبت به دیگر کیفیت ها تشخیص داد ؟ به 4 شکل اساسی و تکنیک های فوق العاده ساده می توان بهترین کیفیت قلم زنی اصفهان را تشخیص داد.

  1. بیشتر 85 درصد از هنرمندان اصفهانی جهت زیر ساخت محصولات مسی بهترین کیفیت را استفاده می نمایند اما در مورد تابلو قلمزنی اصفهان این حساسیت به بالای 95 درصد خواهد رسید. پس در درجه اول شکل ظاهری تابلو قلمزنی اصفهان نبایستی هیچ گونه خلعی و عیوب ظاهری مشاهده گردد. به صورت 100 درصد بی عیب و نقص باشند.
  2. استفاده از نوع قلمی که تابلو از ان شکل گرفته باید 100 درصد توسط دست هنرمندان این تخصص ساخته شده باشند. و به هیچ وجه نباید از قلم های معمولی در بازار استفاده شده باشد. این امر پس از مشاهده قلمزنی کاملا با نقوش درشت واضح می باشند. چرا که قلم هایی که توسط دست تولید می گردند از ابتکاراتی خلاقانه استفاده می گردد تا بتوان خارق العاده ترین شکل قلمزنی اصفهان تولید گردند.
  3. هر چه پس از پایان کار قلمزنی یک مدل کار از تمامی جزئیات مشاهده گردد. و به سادگی برای مخاطب حرفی برای زدن داشته باشد ان هنر قلمزنی با ارزش تر خواهد بود.
  4. در ظروف هایی با زیر ساخت سنگاب ها هنر قلم زنی از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که هنر قرینه سازی به صورت کاملا حرفه ای باید قلم زده شود تا کیفیت کار افت نکند.

نقش بسته بندی در محصولات تابلوهای قلمزنی اصفهان تا چه میزان در صادرات دخالت دارد ؟

با توجه به این نکته ساخت و تولید صنایع دستی از زیر ساخت تا فرایندهای کامل با زحمات فراوانی رو به می باشند. لذا کمتر کارگاه تولیدی به بسته بندی محصولات ارزش می دهند. لذا بسیاری از دلالان این حوزه از موقعیت استفاده نموده و مبادرت به هزینه هایی اصولی و درست در زمینه طراحی و بسته بندی انجام می دهند.لذا به عنوان حرف آخر، بدون بسته بندی صادرات بی معنی می باشد.قیمت تابلو قلمزنی اصفهان را می توانید در فروشگاه اینترتی امیران تبلیغ مشاهده کنید.

5/5 - (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

امیران تبلیغ